Heipä hei!
Olen suunnitellut viestipalvelua,jossa viestin mukana voisi lähettää tiedoston.
Siihen pitäisi kirjautua sisään ja ylläpitäjät voisivat poistaa asiattomat käyttäjät palvelusta.
Ainut ongelmani on: Tarvitsen väkeä tekemään palvelua kanssani.
Pyytäisin kaikkia PHP-ohjelmoijia ilmoittautumaan tähän keskusteluun tai sähköpostiini santeri.pelttari@gmail.com
Millainen palvelusta tarkalleen tulisi? Jos käyttäjät lähettävät toisilleen viestejä, joissa saattaa olla liitetiedostoja, palvelu tuntuu vastaavan sähköpostia.
Minulle tulee mieleen enemmän 4chan kuin sähköposti.
Niin ja toisaalta äkkiseltään palvelu vaikuttaa sellaiselta, että sen tekee yksittäinen PHP-koodari puolessa päivässä. Eli äkkiseltään tuntuisi oudolta kasata tiimiä sitä varten. Mikä olisi oma roolisi tiimissä?
Hieman tarkennusta:
-Palvelu on oikeastaan sähköposti,mutta siitä voi lähettää viestejä vain muille palvelun käyttäjille
-Palveluun rekisteröidyttäessä pitää kirjoittaa varmennuskoodi,että spambotit vähenisivät
-Palvelussa on yksi etu sähköpostiin verrattuna: Oma profiilisivu
-Rekisteröidyttäessä saisi 100 viestinlähetystä,ja lisää voisi anoa ylläpidolta hyvää perustelua vastaan (MAX. 100 kpl).
-Ylläpito voisi järjestää arvontoja joissa arvottaisiin ilmaisia viestinlähetyksiä (MAX. 50 kpl)
Jos palvelu on muuten kuin sähköposti, paitsi että siinä jotain rajoituksia, kenen oikein ajattelit käyttävän sitä? Sitäpaitsi, miksi meidän pitäisi koodata tuollainen sinulle?
-tossu- kirjoitti:
Jos palvelu on muuten kuin sähköposti paitsi, että siinä jotain rajoituksia, kenen oikein ajattelit käyttävän sitä? Sitäpaitsi, miksi meidän pitäisi koodata tuollainen sinulle?
Teidän ei pitäisi koodata sitä minulle. Jos sattuisi eteen ongelmia niin kysyisin teiltä,ja sitten, ylläpitoon suurimmaksi osaksi päivittelemään sivun php-osiota.
Jos palvelu on suunniteltu viestintään käyttäjältä toiselle, niin silloin ylläpitäjät eivät saa tarkastella viestejä, sillä Suomen laki kieltää sen;
Suomen Laki kirjoitti:
"Rikoslaki 38 luku: Tieto- ja viestintärikoksista
3 §: Viestintäsalaisuuden loukkaus
Joka oikeudettomasti
1) avaa toiselle osoitetun kirjeen tai muun suljetun viestin taikka suojauksen murtaen hankkii tiedon sähköisesti tai muulla vastaavalla teknisellä keinolla tallennetusta, ulkopuoliselta suojatusta viestistä taikka
2) hankkii tiedon televerkossa välitettävänä olevan puhelun, sähkeen, tekstin-, kuvan- tai datasiirron taikka muun vastaavan televiestin sisällöstä taikka tällaisen viestin lähettämisestä tai vastaanottamisesta,
on tuomittava viestintäsalaisuuden loukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava."
Yleensä tällaisten vapaaehtoisten projektien aloittaminen vaatii itseltään hieman panostamista alkuun, muuten on turha odottaa, että jostain pomppaisi tiimillinen huippukoodareita tekemään sinulle palvelua.
Jos haluat ihmisiä osallistumaan projektiisi, on sitä markkinoitava ja selvitettävä vaikka heti alkuun, mikä ihme on tämän projektin juju ja pointti.
Santeri P. kirjoitti:
Teidän ei pitäisi koodata sitä minulle. Jos sattuisi eteen ongelmia niin kysyisin teiltä,ja sitten, ylläpitoon suurimmaksi osaksi päivittelemään sivun php-osiota.
Tarkoitin lähinnä, että miksi muiden eli kasaamasi ylläpitotiimin pitäisi tehdä tuollainen sinulle? Kuten Grez jo sanoi, tuollaisen tekee vähänkin osaavampi koodari hetkessä. Jos taitosi ei riitä tuollaisen tekemiseen, mitä sitten ajattelit tehdä palvelun hyväksi?
Ja toiseksi, mitä käyttöä tuollaisella palvelulla on? Tietysti se voi olla ihan hyvä harjoitustyö, mutta silloin sinun kyllä pitäisi tehdä se kokonaan itse tai korkeintaan pyytää vaikeimmissa kohdissa apua täältä.
Santeri P. kirjoitti:
Ainut ongelmani on: Tarvitsen väkeä tekemään palvelua kanssani.
Etkä tarvitse, vaan tarvitset lisää omaa tietoa ja taitoa. Tuollainen "palvelu" olisi vain muutaman tunnin vaiva taitavalle koodarille. Suurin työ olisi itse asiassa ulkoasun suunnittelu ja toteutus.
Itsellä taas tulee mieleen, että mitä tuolla edes tekee...
a) Jos haluat, että ylläpito voi jotenkin järjestellä viestejä kategorioihin, niin haet foorumia. Valmiita foorumeita on olemassa pilvin pimein ja osa on ihan ilmaisia. On ennemmin sääntö kuin poikkeus, että foorumien käyttäjät voivat luoda oman "profiilin", jossa voi esim. kertoa itsestään.
b) Jos haluat, että homma toimii postilaatikkona, niin jotenkin uskon, että ihan normaali sähköposti ja sähköpostiosoitteet ajavat asian. Itse ainakin yritän ohjailla viestit yhteen paikkaan, ja vaikka minulla sähköpostilaatikoita onkin useampi, luen ne yhdestä paikasta. En siis haluaisi alkaa yksityisviestittlemeään millään sivustolla muutamia satunnaisia viestejä enempää.
c) Kannattaa miettiä myös esim. Facebookin tai muiden jo valmiiden sosiaalisten sivustojen hyödyntämistä.
Tässä on otettu ihan järkeviä asioita esille. Teet tuollaisen ihan hetkessä, mukaillen Metabolix.
Onko kenties sinulla Santeri P. jonkinlaista sisältöä jo koottuna, siis sellaista joka on jo webissä nähtävissä? Tiedettäisiin missä vaiheessa olet ja tarvittaessa sitten annetaan apua.
Sähköposti vs. viestisalama
-Viestisalamassa on 100 viestin rajoitus, sähköpostissa ei. Piste sähköpostille.
-Viestisalamassa on julkinen profiili, piste viestisalamalle
-Viestisalamaa ei käytä kaikki, hyöty jäisi vähäiseksi. Piste sähköpostille.
Jos keksit jotain mullistavaa ja uutta olisi ideaa, ei kukaan käytä rajoitettua palvelua. Ja mitä sä hyödyt tolla rajoituksella?
Ilmari123 kirjoitti:
... Ja mitä sä hyödyt tolla rajoituksella?
Santeri P. kirjoitti:
Hieman tarkennusta:
...
-Rekisteröidyttäessä saisi 100 viestinlähetystä,ja lisää voisi anoa ylläpidolta hyvää perustelua vastaan (MAX. 100 kpl).
-Ylläpito voisi järjestää arvontoja joissa arvottaisiin ilmaisia viestinlähetyksiä (MAX. 50 kpl)
Eli ilmeisesti viestejä myydään? Ainakin tuosta arvonta kohdasta sai semmoisen mielikuvan (vaikka tuo viestien anominen hieman sotii tätä vastaan).
En kyllä ymmärrä yhtään mitä järkeä tossa rajoitetussa viestimäärässä on, jos palveluun haluaa todella saada käyttäjiä.
Tottakai voi tehdä rajoituksen esim. 1viesti/1min.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.