Opacity!
Tässä Java LWJGL OpenGL koodia, minulla on ongelma seuraavan koodin kanssa, kaikki piirretyt teksturet ovat läpinäkyvinä ?
Piirtyvien alpha value on jotain .4f - .6f vaikka GL11.glColor4f ( 1f , 1f , 1f , 1f ); on asetettuna ?
Kiusallista ?
GL11.glHint ( GL11.GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT , GL11.GL_NICEST ); GL11.glEnable ( GL11.GL_LINE_SMOOTH ); GL11.glEnable ( GL11.GL_TEXTURE_2D ); GL11.glDisable ( GL11.GL_DEPTH_TEST ); GL11.glDisable ( GL11.GL_DEPTH ); GL11.glEnable ( GL11.GL_ALPHA_TEST ); GL11.glAlphaFunc ( GL11.GL_GREATER , 0f ); GL11.glClearDepth ( 1f ); GL11.glEnable ( GL11.GL_BLEND ); GL11.glBlendFunc ( GL11.GL_SRC_ALPHA , GL11.GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA ); GL11.glTexEnvi ( GL11.GL_TEXTURE_ENV , GL11.GL_TEXTURE_ENV_MODE , GL11.GL_MODULATE ); GL11.glViewport ( this.pelipinta_vasen , this.pelipinta_yla , this.pelipinta_leveys , this.pelipinta_korkeus ); GL11.glMatrixMode ( GL11.GL_PROJECTION ); GL11.glLoadIdentity ( ); GL11.glOrtho ( 0 , this.pelipinta_leveys , this.pelipinta_korkeus , 0 , this.pelipinta_korkeus / 2 , - this.pelipinta_korkeus / 2 ); GL11.glMatrixMode ( GL11.GL_MODELVIEW ); GL11.glLoadIdentity ( );
----
Näyttää, että olet taas kerran lätkinyt jostain kopioituja koodeja kasaan lukematta kunnolla, mitä ne tekevät.
Ota pois seuraavat rivit, jos et osaa pitävästi perustella, mitä varten ne ovat:
GL11.glDisable ( GL11.GL_DEPTH ); GL11.glTexEnvi ( GL11.GL_TEXTURE_ENV , GL11.GL_TEXTURE_ENV_MODE , GL11.GL_MODULATE );
Hmmh!
Minä onnistuin korjaamaan, tuon äskeisen, jatkan samoilla asetuksilla, mitä olikin, meni taas 2-4 tuntia nenää pöytään hakatessa.
Löytyi kriittisestä kohtaa glColor4f (1f,1f,1f,.25f); heh !
-----
Mutta, minulla on yhä ongelmia LWJGL värien kanssa.
Minulla on nyt ongelmana LWJGL tekstuurien valkoisuuden ylittyminen, en oikeastaan taas osaa määritellä paremmin ongelmaa lauseen muotoon, mutta, kun nyt näyttää siltä että Graphics2D:n tietyt convol operaatiot rakentavat imageja->tekstureja, joittenka piirtäminen aiheuttaa sen että kirkkaan valkoisen kohdalla näkyy osissa kuvaa joukossa mustaa pixeliä.
Sama ongelma, on myös AWT puolella piirtäessä, AWT kanssa olen huomannut ongelman silloin kun muistia on enää vähän jäljellä, taikka kun Applet ladataan uudestaan selaimen reload buttonista.
Eli, kirkkain valkoinen kohta piirtyy niin että mustia pixeleitä joukossa, ja ongelma on yleensä silloin kun Applet ladataan selaimen reload buttonista uudestaan, mutta, ajoittain myös muuten.
Ikävintä on se että en tiedä kuinka yleinen ongelma tämä on, täytyykös tässä vaan käyttää vähän himmeämpiä tekstuureita ja imageja ?
Esim -> http://temp4322.dy.fi/images/Kuvakaappaus-38.png
Tämä kuvakaappaus oli goolge chromiumista ja LWJGL applet jossa jdk6.22 -
Tässä on linkki Applettiin jossa ongelma on -> http://temp4322.dy.fi/PeliAppletti.html
Shakki käynnistyy kunhan tuo pilotit 1917 on käynnissä, niin, paina sitten näppäintä "1".
Onko teillä kenelläkään noita tummia pixeleitä joukossa ? kun taas itse ajan applettia eclipsessä, niin, appletviewerissä ei ole mitään ongelmia ? höh ?
----
Mulla ei ykkösestä tapahu mitään.
"1"
Java Applet täytyy aktivoida IP1917 pyöriessä, painamalla hiirellä ruutua, muutamia kertoja ensin ja sitten paina "1" :)
Kuitenkin vaikuttaa ainakin minusta siltä että JDK6_22 sisältäisi bugin, AWT convol operaatioissa ?
Onkos tämä tuttu ongelma kenellekkään, vai onkos tämä sittenkin OpenGL kysymys, minulla kun AWT myös käyttää Linux koneessani OpenGL kirjastoa ?
Mustia pixeleitä Chromium LWJGL Applet ja JDK6_22 -> http://temp4322.dy.fi/images/Kuvakaappaus-38.png
----
AWT bugi ??
Poistin AWT bugisen LWJGL version netistä, täytyy käydä java-gaming foorumilla kysely aiheesta.
----
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.