Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: muu kieli: Hirsipuu

Sivun loppuun

loked [27.12.2010 10:33:21]

#

Tein tämmösen "ohjelman joka nyt ei kovin hääppöinen ole mutta miten noi kirjaimet sais silleen että pitää välissä painaa enteriä että näkyis vaan yksi kirjain kerrallaan.

title: Hirsipuu
echo: Pelaamisohjeet: Saadaksesi näkyviin seuraavan kirjaimen sinun on painettava enter- näppäintä. Kun ohjelma on joko voittanut/hävinnyt käynnistä ohjelma uudelleen
echo: a
echo: e
echo: i
echo: o
echo: u
echo: d
echo: g
echo: h
echo: j
echo: k
echo: l
echo: m
echo: n
echo: p
echo: t
echo: r
echo: s
echo: v
echo: y
echo: ä
echo: ö
echo: b
echo: c
echo: f
echo: q
echo: w
echo: x
echo: käynnistä ohjelma uudelleen pelataksesi uuden pelin.
echo: tämä tänne vielä että toiseksi viimeinen kommentti ei vain välähdä vaan että tämä välähtää.

jimi-kimi [27.12.2010 11:59:25]

#

Mitenkään mahdollista käyttää niitä aivoja?

Kerroppas sinä huviksesi mikä minun ohjelmassani on väärin:
tulosta: 3

Tulostaa viisi, mutta pitäisi saada tekemään sitä sun tätä ja ohjelma ei toimi vaikka tuplaklikkaan kohtaa 3? Asiasta on sinulle mainittu aiemminkin..

Lumpio- [27.12.2010 12:40:51]

#

Mitä?

Othnos [27.12.2010 13:28:36]

#

Pikaisella googlettamisella löytyi komento pause>nul jolle tosin kelpaa minkä tahansa näppäimen painaminen.

loked [27.12.2010 15:54:09]

#

jimi-kimi kirjoitti:

Asiasta on sinulle mainittu aiemminkin..

Siis mistä???

En ymmärtänyt ongelmaasi Jimi-Kimi kun selitit niin sekavasti, Jos kertoisit tarkemmin niin muut asiantuntevamman henkilöt saattaisivat osata auttaa sinua.

Metabolix [27.12.2010 17:00:47]

#

loked, jimi-kimin selostuken oli tarkoituskin olla sekava (eikä hänellä siis oikeasti ole mitään ongelmaa). Oma selostuksesi on nimittäin meille muille aivan yhtä sekava.

Mistä kielestä on kysymys, ja mitä tekemistä ohjelmallasi muka on hirsipuupelin kanssa?

loked [27.12.2010 18:18:28]

#

Metabolix kirjoitti:

loked, jimi-kimin selostuken oli tarkoituskin olla sekava (eikä hänellä siis oikeasti ole mitään ongelmaa). Oma selostuksesi on nimittäin meille muille aivan yhtä sekava.

Mistä kielestä on kysymys, ja mitä tekemistä ohjelmallasi muka on hirsipuupelin kanssa?

No kieltämättä onkin aika huono hirsipuupeliohjelma... :D
Ohjelma "arvaa"* kirjaimia esim.

sana jota arvuutellaan on "moi"

Ohjelma arvaa kirjaimia.

(aeioudghjklm) Ohjelma "arvasi" sanan moi.

*(Luettelee.)

groovyb [27.12.2010 21:27:42]

#

en tajua

Jokotai [27.12.2010 21:36:13]

#

Siis teetkö ohjelmaa, joka toimisi komentorivihirsipuussa "arvaajana", syöttäen uuden kirjaimen sille aina enteriä painaessa?
Jos et, niin) aloitapa ohjelmoinnin opiskelu ihan alusta
Jos juu, niin) epäilen ohjelman toimivuutta, tutustu komentoriviin

Kielen ollessa kertomatta, en voi paremmin auttaa.

Metabolix [27.12.2010 21:41:04]

#

Yleensä tietokonehirsipuussa on ideana, että kone valitsee sanan ja käyttäjä arvaa sitä. Nyt ilmeisesti tehdään vastakkaista... Pelinsä kullakin.

Edelleen se ohjelmointikielen kertominen edistäisi asiaa. Minä en ainakaan keksi tuon koodin perusteella muuta realistista kuin DOSin komentojonot (jossa aiemmin mainittu rivi "pause >nul" ajaisi asian), mutta eihän siinäkään komentoihin kuulu kaksoispistettä.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta