Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kokemuksia sivutiloista

Sivun loppuun

Antti Laaksonen [25.12.2010 19:48:47]

#

Ohjelmointiputkaan on tulossa aloittavan nettisivuston ylläpitäjän opas, jossa kerrotaan mm. sivutilan hankkimisesta. Haluaisin oppaaseen hyvän listan suomalaisista palveluista, joihin voi tehdä oman nettisivuston.

Siksi pyydän teiltä kokemuksia 1) ilmaisista ja 2) maksullisista palveluista, joita olette käyttäneet itse ja joita voitte suositella muille. Tärkeitä tietoja ovat, mitä ominaisuuksia on saatavana (PHP, MySQL, domain-nimi) sekä kuinka palvelu käytännössä toimii (luotettavuus, nopeus, ylläpito).

Mainitsen oppaassa ne palvelut, joista useammalla on hyviä kokemuksia.

Blaze [25.12.2010 20:18:09]

#

Kapsi on hieno yhdistys. Jäsenmaksulla 30€/vuosi saa pääsyn shellipalvelimelle, josta löytyy PHP/Python/Ruby/MySQL/PostgreSQL ym. Nimipalvelimet löytyy, jos domainin haluaa ostaa, levytilaa on vaikka lampaat söis ja ylläpito tökkii irkissä, että joko minä kohta suvaitsisin lähettää sen palvelupyyntömailin. Parempaa vastinetta rahalle ei saa varmasti mistään.

Merri [25.12.2010 20:21:00]

#

Kapsi lienee itsestäänselvyys lisättävien listalle, sillä se on suunnattu juuri harrastelijoita ajatellen. 30 euroa jäsenyydestä yhdistykseen + tähän päälle itse hankitut domainit. Merkittäviä rajoituksia ei ole, mainostaminen ja kaupustelu tosin ovat kiellettyjä. Palvelu toimii nopeasti (Nebulan konesali). Eniten asioita hidastaa se, että muutokset eri asioihin täytyy tehdä sähköpostitse, erillistä hallintapaneelia ei ole.

-tossu- [25.12.2010 21:33:53]

#

Olen käyttänyt aika kauan sitten SkeezuNetiä, joka taitaa olla nykyään nimeltään Viuhka. Sieltä saa ilmaiseksi 200 Mt sivutilaa, jossa on PHP ja MySQL. Minulla ei ollut ikinä mitään ongelmia SkeezuNetin kanssa ja ylläpitokin oli aika nopeaa, kun pyysin sivuille MySQL-tietokannan.

Hena [25.12.2010 21:55:05]

#

Suomalainen INT2000 Ultimate on palvelu, jota sinun ei tarvitse enää vaihtaa!
- rajoittamaton levytila
- rajoittamaton liikennemäärä
- rajoittamaton määrä sähköpostilaatikoita
- 30 päivää rahat takaisin takuu
- rajoittamaton määrä MySQL-tietokantoja sekä MySQL käyttäjätunnuksia
- tuki PHP:lle, Perlille, CGI-tekniikoille sekä SSI:lle.
- Ruby on Rails
- SSH/SCP valmius, Crontab käyttöoikeudet

Ultimate palvelu on tehty "LIFETIME" palveluksi, jota ei sinun tarvitse enää päivittää suurempaan.

Pakettiin kuuluu kävijämäärien tilastointi jolloin pääset tarkkailemaan sivustojesi kävijämääriä sekä käyttäytymistä.

Vain 74,00 euroa / vuosi

Asiakaspalvelu on todella nopeaa. Ennätysvastaus on pari minuuttia.

http://www.int2000.net

Teuro [25.12.2010 23:06:59]

#

int2000:e lähtee täältäkin ääni. Suhteellisen hyvä asiakaspalvelu ja PHP-tuki yhditettynä mysql-tukeen, jotka molemmat ovat ajan tasalla. Louhen asiakkaana olen myös ollut hetken aikaa edellisen asukassivuston kanssa. Louhella ei ollut kerrassaan mitään ongelmia, joita ei saatu ratkaistua. Molemmissa kustannukset ovat toistaiseksi olleet varsin maltillisia.

Beuling [25.12.2010 23:28:16]

#

Suncomet (http://suncomet.com/index.php?webhotellit) on aivan loistava maksullisista palveluista. Maksaa 30e-80e (riippuu paketista) ja jokaisesta paketista saa rajattomasti tietokantoja, sähköpostitilejä, varmuuskopioita, aladomaineja jne.. Verkkotunnuksen saa kaupan päälle myös. Ja tuki PHP, Perl, Python, MySQL jne.. löytyy. Asiakaspalvelu on hiton nopeaa, vastaa viesteihin päivän aikana ja muutenkin sujuvaa palvelua. Ja yleisesti ottaen Suncomet on paras webhotellin palveluntarjoaja, niistä jotka minä tunnen.

Rickken [26.12.2010 11:10:08]

#

Viuhka.fi
Osoite tulee: http://käyttäjätunnuksesi.viuhka.fi paitsi, jos ostat domainin.
Viuhka kaatuilee välillä tai palvelinta/serveriä joudutaan korjailla, mutta itse en ainakaan ole huomannut mitään ongelmia.
200mt levytilaa lisää saa, jos on hyvät perusteet.
Kävijä tilastot.
1 MySQL tietokanta. En muista saattaa saada lisää, jos pyytää.
php-tuki

Antaisin 4 tähteä, kuitenkin on ilmainen.

runeberg [27.12.2010 18:47:47]

#

Sigmatic.fi
Kohtuullisen edullinen ainakin perus käytössä, helppo ostaa lisäkikkareita jos tarve vaatii.
Hallintapaneeli on varmasti paras, asiakastuesta en tiedä, koska käytännössä kaiken saa klikkailtua yksinekertaisesti hallintapaneelista. Esim. alidoimainin luonti tapahtuu vain kirjoittamalla alidomainin nimi ja kansio johon se ohjataan, odotetaan muutama minuuttin ja simpsalapim.

Lahha [27.12.2010 20:29:44]

#

http://www.webhotelli.fi/

Tuota on tullut kaksi ja puoli vuotta käytettyä. Minkäänlaisia mainittavia ongelmia ei ole tullut vastaan.

Selkeästä ja helppokäyttösestä hallintapaneelista löytyy kaikki tarpeellinen.

Nykyiset paketit on kaistan ja levytilan suhteen hieman rajoitempia kuin mitä minulla mutta ei silti pitäisi tulla rajat vastaan ihan heti.

punppis [28.12.2010 08:46:02]

#

Ääni Suncometille. Ainakin kolme webhotellia sieltä hommannut domainin kanssa ja missään ei ole ollut mitään ongelmia. Asiakaspalvelu pelaa erittäin nopeasti. Ainoat merkittävät rajoitukset on oikeastaan tuo sivutila, joka vaihtelee hinnan mukaan.

Petja [28.12.2010 22:49:25]

#

Arkku.net

- Ilmainen
- Domain (.com, 10€/vuosi; .net, 10€/vuosi; .org 10€/vuosi; .fi 24€/vuosi)
- 50 Mt sivutilaa, perusteluja vastaan lisää
- Saatavilla myös Bouncereja yms.
- PHP (osa GD-funktioista ei toimi)
- MySQL ja phpMyAdmin
- Ei alidomaineja (sain kyllä 2, kun hyvät perustelut keksin :))
- Sähköpostiosoite muotoa: saaitsepaattaa@tunnukseni.arkku.net
- MINÄ käytän.

Arkku.net++

- Reilut seitsenkymppiä/vuosi
- 40 sähköpostilaatikkoa
- 10 alidomainia

http://arkku.net/

Tunnus muotoa: tunnukseni.arkku.net

Teknkik [28.12.2010 23:04:41]

#

Pisteet Shellit.Orgin (Janin) toiminnalle, aina yhtä hyvää palvelua!

Juice [29.12.2010 12:07:08]

#

Viisi vuotta olivat sivut Neobitissä. Kun hintoja korotettiin, vanhalla asiakkaalla hinta pysyi samana :) Näyttää nykyään olevan jo suhteellisen tyyris palveluntarjoaja.

Huoltokatkoista ilmoitettiin aina etukäteen, enkä oikeastaan muista ikinä palvelimen olleen muuten nurin. Loppuvaiheessa oli oma talouteni sen verran tiukilla, että tilasin domainin muualta, mutta käytin vielä Neobitin webhotellipalveluja. Tällöinkin domainin siirtoon tarvittavat toimenpiteet hoituivat ripeästi (sähköpostiin vastaus ja uusi lasku noin puolessa tunnissa).

Harvinaisen hyvä mieli jäi koko touhusta. Ominaisuuksia olivat ainakin nuo tavalliset PHP, MySQL ja cPanel.

Antti Laaksonen [30.12.2010 22:17:40]

#

Kiitos kaikille vastanneille. Toivoisin vielä lisää kokemuksia ilmaisista palveluista, maksullisten osalta lista alkaa olla valmis.

ville-v [30.12.2010 23:09:17]

#

freehostia.com
- Ilmainen
- 250MB levytilaa ja 6GB/kk liikennettä
- PHP, MySQL, .htaccess
- 3 sähköpostiosoitetta, en ole käyttänyt joten en tiedä miltä ne näyttävät

str4nd [31.12.2010 00:23:48]

#

Merri kirjoitti:

Merkittäviä rajoituksia ei ole, mainostaminen ja kaupustelu tosin ovat kiellettyjä.

Vuosikokuksessa 2008 päätettiin seuraavaa: öYksityishenkilöiden yksittäiset sekä harrastuksiin liittyvät myynti-ilmoitukset ovat sallittuja. Verkkosivuille liitettävät mainokset ovat sallittuja.ö

Tämä tarkoittaa pääosin käytännössä sitä, että yritysten nettisivuja ei saa hostata Kapsilla.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta