Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Nettisivu webcamin katseluun

Sivun loppuun

Paratiisin poika [25.12.2010 13:02:46]

#

Sain joululahjaksi hienon webcamin. Tahtoisin tehdä tai ainakin saada nettisivun, jolla näkyy se kaikki mitä webilläni näkyy. Siis ei tallentaisi sitä autommaattisesti, vaan näyttäysi. Ja silleen että vain minä sisäänkirjautuneena voisin laittaa kameran toimimaan. Tämä on se suuri onglema: Mistä saan sopivan softan, joka hakee mun videokameran lähettämää videoo?

-tossu- [25.12.2010 13:17:56]

#

Mikäli sen palvelimen, johon webcam on kiinnitetty, käyttöjärjestelmänä on Windows, voit kokeilla vaikka Yawcamia. Siinä näyttäisi olevan haluamasi streamaus-toiminto.

Minulla on vastaava viritys Linux-palvelimella ja käytän siinä Gqcam-ohjelmaa. Se tosin ei itse osaa tarjota kuvaa nettiin, joten palvelimella on myös Apache ja PHP, jolla kirjoitettu pieni skripti ottaa Gqcamilla kuvan ja antaa sen käyttäjälle.

Petja [25.12.2010 14:44:49]

#

Moisen toteuttamiseen kyllä tarvitset mielestäni Flash-osaamista. ;)

-tossu- [25.12.2010 14:49:59]

#

Petja kirjoitti:

Moisen toteuttamiseen kyllä tarvitset mielestäni Flash-osaamista. ;)

Eihän siihen Flashia tarvitse, ellei välttämättä halua videostreamia nettiin. Siinäkin tapauksessa Flashin voi varmasti korvata jollain muulla virityksellä. Jos kuitenkin haluaa käyttää Flashia, niin joku on varmasti tehnyt sopivan Flash-streamtoistimen valmiiksi.

Paratiisin poika [25.12.2010 17:54:02]

#

Googlehaulla olen pyrkinyr etsimään hakusanoilla "http webcam videowebpage" yms hakusanoilla. Esim omegle.com sivulla voi käyttää webcamia chatissa. Se antaa vieläpä mennä webcamchattiin VAIN jos on webcam koneessa kytkettynä :D Löytyisikö näitä ohjelmia mistään? Google haulla en ole löytänyt mitään toimivaa. Tuo linkki jonka sain, niin latasin mutta huonojen nettiyhteyksien takia latasin vain kerran ja ilmoitti tiedoston vahingogoittuneen. En jaksanut odottaa toista tuntia jotta saisin mahdollisesti uuden virheellisen tiedoston. Olen jossain metsän keskellä mokkulalla nimittäin :D

Ps. Minkä ihmeen takia voin lähettää vain 3 viestiä vuorokaudessa? Muuten pitää poistaa muita.

Lebe80 [25.12.2010 19:39:51]

#

Paratiisin poika kirjoitti:

Ps. Minkä ihmeen takia voin lähettää vain 3 viestiä vuorokaudessa? Muuten pitää poistaa muita.

?!
Ettet vaan yrittäisi kirjoittaa heti uutta viestiä oman viestisi perään

Lebe80 [26.12.2010 16:32:20]

#

Ei, se ominaisuus on tehty vain yhtä käyttäjää varten, ja otettu käyttöön vasta nyt.

Metabolix [26.12.2010 16:51:03]

#

Paratiisin poika kirjoitti:

Minkä ihmeen takia voin lähettää vain 3 viestiä vuorokaudessa?

Jotta miettisit enemmän, mitä oikeasti tarvitsee kirjoittaa ja mitä kannattaa jättää sanomatta. (Laskeskelin, että tuon enempää järkevää sanottavaa sinulla ei ole parhaimmillaankaan ollut.) Jos kuitenkin olet tyytymätön tilanteeseen, voidaan kyllä ottaa se pois ja sen sijaan laittaa sinulle suoraan bannit – näin joulun kunniaksi, kuten viime vuonnakin. Vaihtoehtoisesti voit yrittää jatkossa lähettää pelkästään kunnollisia viestejä, niin rajoitus otetaan aikanaan pois.

Paratiisin poika [26.12.2010 17:18:01]

#

Selevä.

Mites saisin vaikka javalla checkattua onko webcam käytössä? Siis sellaisella java ohjelmalla, joka näkyy nettisivulla. Ja miten sitten pystyn nappaamaan sen näkyvän kuvan? Stiigaan loput vaikka google haulla jos löytyisi.

Metabolix [26.12.2010 17:30:47]

#

Nettisivulla näkyvällä Java-ohjelmalla ei ole mitään tekemistä sen palvelimen kanssa. Tarvitset palvelimelle ohjelman, joka lukee kameraa ja antaa kuvan ladattavaksi jonkinlaisena videostreamina, ja sitten tarvitset selaimeen (Javalla tai Flashilla) tai käyttäjän koneelle erillisen ohjelman, joka osaa ladata videota ja näyttää sitä.

Ensimmäinen keksimäni haku (webcam stream how-to) antaa jo monta lupaavaa tulosta.

Paratiisin poika [26.12.2010 18:14:22]

#

Jaa että se toimiikin sillain... :D Kiitos

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta