Terve,
Olen koodailemassa yksinkertaista ASCII pohjaista peliä C++:lla ja PDCursesilla, ja eteen tuli pieni ongelma:
Pelin pääsilmukassa pitäisi lukea käyttäjän antamia komentoja näppäimistöltä ja samalla liikuttaa vihollisia. Eli jos kirjoita silmukan muotoon:
do { switch(key) { case KEY_UP: ... } ... liikuta vihollisia ... } while((key=getch()) != KEY_F(12));
niin silmukka keskeytyy aina odottamaan näppäimistön painalluksia.
Onko kenelläkään ideoita / kokemusta vastaavanlaisesta tilanteesta?
if (kbhit()) key=getch(); // this will require the conio.h library
conio.h taitaa olla huono vaihtoehto, käsittääkseni se ja curses.h sisältää samannimisiä funktioita, eli ei taida mennä kääntäjästä läpi.
Tee näin ennen näppäimen lukemista (esim. ohjelman alussa):
nodelay(stdscr, TRUE);
Kiitos, toimii kuin unelma :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.