Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C: Surfacen muokkaus

Sivun loppuun

DumTom [24.11.2010 15:15:56]

#

Eli jos minulla on vaikka tien pätkä jota haluaisin värjätä hiekanjyväsillä niin kuinka tälläiseen piirto-ohjelmalla tehtyyn surfaceen voi myöhemmin piirtää niin että muutokset tallentuvat?

Lebe80 [24.11.2010 15:30:35]

#

Ite oon käyttänyt tallennaHiekanjyvaset() -funktiota.

DumTom [24.11.2010 16:52:16]

#

Mistä tämän funktion löytää?

eq [24.11.2010 17:56:20]

#

DumTom kirjoitti:

Mistä tämän funktion löytää?

Se löytynee kuin itsestään, kunhan vain avaat ensimmäisen viestin arvoitusta hieman enemmän meille muillekin (joilta ei kristallipalloakaan satu löytymään :|).

Onko tämä piirto-ohjelmalla luotu surface jotain, joka on tietokoneen keskusmuistissa? Jos on, niin silloinhan kaikki siihen kohdistuvat muokkaukset "tallentuvat" automaattisesti - kun ei alkuperäistäkään enää ole.

Muussa tapauksessa: mikä on tämä piirto-ohjelma / mitä tarkoitat tässä yhteydessä surfacella / mitä tarkoitat muutosten tallentumisella (mistä ja mihin)?

Mistä ohjelmointikielestä puhumme tällä hetkellä?

User137 [24.11.2010 23:00:38]

#

Oletan, sinulla on SDL surface johon piirrät pikseleitä ja sen jälkeen haluat tallentaa sen johonkin tiedostoformaattiin? Onko se bmp, png vai joku muu?

DumTom [25.11.2010 04:12:44]

#

Kyseessä SDL surface. Png on kyseessä. Muutosten tallentumisella tarkoitan että ensin lataan surfacen kuvatiedostosta,käsittelen sen ja tallennan entisen päälle.

Metabolix [25.11.2010 04:27:44]

#

Piirtäminen tapahtuu tavallisilla SDL:n keinoilla. SDL ei kuitenkaan tue tallennusta kuin BMP-muodossa (ei edes SDL_image), joten PNG-tallennukseen joudut etsimään jonkin muun keinon. Yksi mahdollisuus on opetella itse käyttämään libpng:tä, mutta kysymyksestäsi päätellen tämä ei ehkä ole sinulle kovin helppo vaihtoehto.

DumTom [25.11.2010 06:30:37]

#

Mitä nämä tavalliset SDL keinot ovat joilla piirto tapahtuu?

Metabolix [25.11.2010 06:39:47]

#

Esimerkiksi SDL_BlitSurface ja SDL_FillRect, aivan kuten ruudullekin piirrettäessä. Tällä kertaa vain kohteena ei ole ruutu vaan tiedostosta ladattu kuva.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta