Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tehojen lainaaminen

Sivun loppuun

Macro [19.11.2010 19:26:12]

#

Terve

Asuksen miniläppärin tehot ovat hyvin rajalliset, vaikka 1GB:n muistikamman tilalle on laitettu samallainen 2 gigaisena. Onko jotain keinoa lainata tehoja toisilta koneilta miniläppärille? Pyöritän hyvin raskaita ohjelmia (Adobe CS5) montaa kerralla, joten tehot loppuvat ja ohjelmat kaatuilevat kun kone ei jaksa pyörittää.

Jos lainaaminen on mahdollista, niin olisi kiva tietää miten se tehdään ilmaiseksi.

Metabolix [19.11.2010 19:28:45]

#

Verkkoyhteydet ovat niin hitaita, että esimerkiksi kuvankäsittelyä ei ole kovin mielekästä tehdä millään tavalla verkon yli. Käytännöllisin tapa "tehojen lainaamiseen" on siis lainata ihan fyysisesti sitä tehokkaampaa konetta.

Blaze [19.11.2010 19:35:57]

#

Ei voi kun kysyä, että miksi ihmeessä kärvistelet miniläppärin (onko sulla edes ulkosta näyttöä siinä?) kans, jos tehokkaampiaki koneita on talossa o_O

Macro [19.11.2010 19:50:13]

#

Metabolix kirjoitti:

Verkkoyhteydet ovat niin hitaita, että esimerkiksi kuvankäsittelyä ei ole kovin mielekästä tehdä millään tavalla verkon yli. Käytännöllisin tapa "tehojen lainaamiseen" on siis lainata ihan fyysisesti sitä tehokkaampaa konetta.

Mutta et sano, että se "lainaaminen" ei olisi mahdotonta?

Blaze kirjoitti:

Ei voi kun kysyä, että miksi ihmeessä kärvistelet miniläppärin (onko sulla edes ulkosta näyttöä siinä?) kans, jos tehokkaampiaki koneita on talossa o_O

On ulkoinen näyttö. Sen takia säädän tämän kanssa, koska Adoben trialia ei saa asennettua kuin kaksi kertaa/kone. :D Ostan varmaankin piakkoin Studen And Teacher editionin, kun nyt saa CS5:n Design Premiumin 299... Joulukuun viidenteen asti.

Blaze [19.11.2010 19:55:10]

#

Pöh, käyttäisit sinäkin GIMPiä.

jcd3nton [19.11.2010 19:57:46]

#

Eikö tää vielä hiljattain ollu ylpeä Gimpistään? Muistelen nähneeni vieläpä gimp-suomessa. Kävikö nyt näin että joku Osaava Ammattilainen kertoi mitä on käytettävä?

Metabolix [19.11.2010 20:01:01]

#

Macro kirjoitti:

Mutta et sano, että se "lainaaminen" ei olisi mahdotonta?

En, mutta luultavasti näkemykseni asiasta ei vastaa ollenkaan sitä, mitä itse kuvittelet. Tässä on muutama ajatus:

Kuitenkin ihan ensimmäiseksi kannattaa yrittää vapauttaa muistia koneelta itseltään esimerkiksi tappamalla turhia "taustapalveluita" kuten niitä oikean alakulman turhia mainoskuvakkeita.

Macro [19.11.2010 20:09:39]

#

jcd3nton kirjoitti:

Eikö tää vielä hiljattain ollu ylpeä Gimpistään? Muistelen nähneeni vieläpä gimp-suomessa. Kävikö nyt näin että joku Osaava Ammattilainen kertoi mitä on käytettävä?

Mm. No, se oli ennen kuin olin tutustunut Photoshopin (Eikä nyt ole puhe yksin Photoshopista, vaan koko CS5 Design Premiumin ajosta...) ominaisuuksiin. Kukaan "Osaava Ammattilainen" ei ole sanonut mitään koskaa milloinkaan.


Asiaan...

No, katsotaan sitten jotain muita vaihtoehtoja.

Merri [19.11.2010 20:39:14]

#

No, mää väkerrän Paint Shop Pro 7.04:llä vakiona ja se toimii miniläppärilläkin...

Grez [19.11.2010 21:30:06]

#

Metabolix kirjoitti:

Verkkoyhteydet ovat niin hitaita, että esimerkiksi kuvankäsittelyä ei ole kovin mielekästä tehdä millään tavalla verkon yli.

Pah, itse olen tehnyt monta kertaa lähiverkon yli kuvankäsittelyä Remote Desktopilla ja Photoshopilla, ja ihan hyvin se onnistuu.

Syynä tietysti on lähinnä, etten jaksa hankkia toista lisenssiä ja asentaa sitä läppäriin enkä jostain syystä pääse työkoneen ääreen. Kyllä läppärissäkin tehot riittäisi sitä pyörittää.

Macro [19.11.2010 21:31:37]

#

Grez kirjoitti:

Metabolix kirjoitti:

Verkkoyhteydet ovat niin hitaita, että esimerkiksi kuvankäsittelyä ei ole kovin mielekästä tehdä millään tavalla verkon yli.

Pah, itse olen tehnyt monta kertaa lähiverkon yli kuvankäsittelyä Remote Desktopilla ja Photoshopilla, ja ihan hyvin se onnistuu.

Sitä minäkin vähän ajattelin, kun esimerkiksi minulla on 1000Mbs:n verkkokortteja koneissa, niin kyllä siinä aika hyvin lähiverkossa siirtyy dataa...

Metabolix [19.11.2010 22:40:29]

#

Grez kirjoitti:

Pah, itse olen tehnyt monta kertaa lähiverkon yli kuvankäsittelyä Remote Desktopilla ja Photoshopilla, ja ihan hyvin se onnistuu.

Niin, riippuu toki verkon nopeudesta ja kuvankäsittelyn lajista sekä käytetyistä ohjelmista. Tyypillisen langattoman verkon yli ei ehkä ole mukava esimerkiksi piirtää piirtopöydällä, varsinkaan, jos ohjelmat käsittelevät tilanteen hieman epäoptimaalisesti. (Mitkä etäkäyttöratkaisut edes tukevat piirtopöydän paineentunnistusta?)


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta