Tein SDL:ällä lyhyen ohjelman käyttäen DevC++:aa.
Projektin parametrit ovat samat kuin toimivassakin ohjelmassa jonka olen tehnyt.
Ohjelma on tämän näköinen:
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <string.h> #include <windows.h> #include "SDL.h" #include "SDL_image.h" #include "SDL_mixer.h" SDL_Surface *screen=NULL; void AlustaSDL(void); void Reset(void); static void draw (void) { SDL_Rect rect; Uint32 color; color = SDL_MapRGB (screen->format, 60, 60, 60); SDL_FillRect (screen, NULL, color); SDL_Flip (screen); } void main(void) { AlustaSDL(); draw(); SDL_Delay(2000); Reset(); } void AlustaSDL(void) { /* Initialize SDL */ if (SDL_Init (SDL_INIT_VIDEO) < 0) { printf ("Couldn't initialize SDL: %s\n", SDL_GetError ()); exit (1); } atexit (SDL_Quit); /* Set 640x480 16-bits video mode */ screen = SDL_SetVideoMode (640, 480, 16, SDL_SWSURFACE | SDL_DOUBLEBUF | SDL_FULLSCREEN); if (screen == NULL) { printf ("Couldn't set 640x480x16 video mode: %s\n", SDL_GetError ()); exit (2); } SDL_ShowCursor(SDL_DISABLE); } void Reset(void) { SDL_Quit(); }
Ja virheilmoitukset tämän näköisiä:
C:\Dev-Cpp\lib\libSDLmain.a(SDL_win32_main.o)(.text+0x3bd) In function `console_main':
[Linker error] undefined reference to `SDL_main'
C:\Dev-Cpp\lib\libSDLmain.a(SDL_win32_main.o)(.text+0x3bd) ld returned 1 exit status
D:\Edit\Makefile.win [Build Error] [Project1.exe] Error 1
Funktio main on aivan pielessä. Tarkista tyyppi aiemmasta projektista.
Kiitos. Heti auttoi.:)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.