Haluaisin ohjelmoida samaa projektia kotona ja koulussa, ilman suurempia kikkailuja. Hommanhan pitäisi onnistua tuolla subversionilla, jonka olen omalla koneella saanut toimimaan ihan hienosti. Täytyykö minun nyt perustaa SVN-serveri erikseen vai voiko tuota käyttää esim. FTP:n kautta? En ole ihan vielä sisäistänyt, että miten tämä systeemi pelittää.
Koneellani on siis no-ip.orgin domaini, jonka kautta yhdistäisin siihen koulusta käsin. Tällä hetkellä pyöritän apachea ja ftp-serveriä.
Kummatkin tavat ovat kai mahdollisia. Itse kääntyisin SVN-serverin kannalle.
punppis kirjoitti:
Täytyykö minun nyt perustaa SVN-serveri erikseen vai voiko tuota käyttää esim. FTP:n kautta?
No johan sulla on serveri kun sitä localhostista käytät, sun pitää vaan laittaa se näkymään ulkomaailmaan.
WebDAV Apachen läpi on ihan jees, helppo säätää SSL:kin, jos sellanen kiihottaa.
SVN toimii omalla palvelimellaan, jota voi ajaa irtonaisena tai inetd:n kautta. Lisäksi on olemassa Apache-moduuli, jolla SVN toimii HTTP:n yli. (En tiedä minkään näistä toimintaa Windowsissa.) Yksi vaihtoehto on myös jonkin valmiin ilmaispalvelun käyttö.
Itse suosin yleensä SVN+SSH -komboa. Huomattavan helppo säätää käyttämään julkista avainta autentikointiin verrattuna HTTP/SSL -viritykseen.
Blaze kirjoitti:
No johan sulla on serveri kun sitä localhostista käytät
Repo löyty kyllä kun laittoi file:///repon_hakemisto-tähän.
Eniveis, päätin ruveta käyttämään dropboxia. Huomattavasti yksinkertaisempi systeemi, kun ei tuo "versionhallinta kiinnosta". Ainoastaan monen käyttäjän "hallinta".
Itte oon käyttäny samba + Expandrive yhistelmää, eli mappaan verkkoasemaks sen documentrootin ja editoin suoraa kotiserverille
Itsellä käytössä tuo Code Co-Op Pro versio
Omassa käytössäni toiminut loistavasti ja on kyllä hyvinkin ollut pienen hintansa arvoinen ostos.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.