Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Subversion apuja

Sivun loppuun

punppis [12.11.2010 18:49:27]

#

Haluaisin ohjelmoida samaa projektia kotona ja koulussa, ilman suurempia kikkailuja. Hommanhan pitäisi onnistua tuolla subversionilla, jonka olen omalla koneella saanut toimimaan ihan hienosti. Täytyykö minun nyt perustaa SVN-serveri erikseen vai voiko tuota käyttää esim. FTP:n kautta? En ole ihan vielä sisäistänyt, että miten tämä systeemi pelittää.

Koneellani on siis no-ip.orgin domaini, jonka kautta yhdistäisin siihen koulusta käsin. Tällä hetkellä pyöritän apachea ja ftp-serveriä.

Jokotai [12.11.2010 19:00:10]

#

Kummatkin tavat ovat kai mahdollisia. Itse kääntyisin SVN-serverin kannalle.

Blaze [12.11.2010 19:30:03]

#

punppis kirjoitti:

Täytyykö minun nyt perustaa SVN-serveri erikseen vai voiko tuota käyttää esim. FTP:n kautta?

No johan sulla on serveri kun sitä localhostista käytät, sun pitää vaan laittaa se näkymään ulkomaailmaan.

WebDAV Apachen läpi on ihan jees, helppo säätää SSL:kin, jos sellanen kiihottaa.

Metabolix [12.11.2010 19:34:54]

#

SVN toimii omalla palvelimellaan, jota voi ajaa irtonaisena tai inetd:n kautta. Lisäksi on olemassa Apache-moduuli, jolla SVN toimii HTTP:n yli. (En tiedä minkään näistä toimintaa Windowsissa.) Yksi vaihtoehto on myös jonkin valmiin ilmaispalvelun käyttö.

Grez [12.11.2010 20:52:27]

#

Itse suosin yleensä SVN+SSH -komboa. Huomattavan helppo säätää käyttämään julkista avainta autentikointiin verrattuna HTTP/SSL -viritykseen.

punppis [13.11.2010 00:27:50]

#

Blaze kirjoitti:

No johan sulla on serveri kun sitä localhostista käytät

Repo löyty kyllä kun laittoi file:///repon_hakemisto-tähän.

Eniveis, päätin ruveta käyttämään dropboxia. Huomattavasti yksinkertaisempi systeemi, kun ei tuo "versionhallinta kiinnosta". Ainoastaan monen käyttäjän "hallinta".

tuutti [13.11.2010 12:10:23]

#

Itte oon käyttäny samba + Expandrive yhistelmää, eli mappaan verkkoasemaks sen documentrootin ja editoin suoraa kotiserverille

jalski [13.11.2010 15:37:18]

#

Itsellä käytössä tuo Code Co-Op Pro versio

Omassa käytössäni toiminut loistavasti ja on kyllä hyvinkin ollut pienen hintansa arvoinen ostos.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta