Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Protip :)

Sivun loppuun

kayttaja-1634 [11.11.2010 18:07:25]

#

Oli pakko hommata F-Secure, kun konekrääsän mukana aikoinaan kiristetyt kylkiäislevyt/avaimet pääsivät vihdoin loppumaan.

Huomasin vain, että kun avaimen ostaa firman UK-sivujen kautta, saa sen reilu 20€ halvemmalla, kuin suomen kielisten sivujen kautta :F

Metabolix [11.11.2010 18:13:01]

#

En ymmärrä, mikä pakko se silti oli hankkia. Kyllä ilmankin – tai ilmaisilla ohjelmilla – pärjää, kun vähän viitsii aivojaan käyttää ennen epäilyttävien ohjelmien ajamista. (Toinen vaihtoehto on asentaa vaikka Linux tai BSD.)

kayttaja-1634 [11.11.2010 18:36:49]

#

No kyllä tuo on silti paras (2010 vers. eteenpäin) kokeilemistani, myös ilmaisista.
Windowsia pidänkin lähinnä pelejä varten.

Metabolix [11.11.2010 18:56:33]

#

kayttaja-1634 kirjoitti:

Windowsia pidänkin lähinnä pelejä varten.

Silloin varsinkin on minusta huono idea tunkea koneeseen virussuoja (maksullinen tai ilmainen) syömään muistia; pelkän kevyen palomuurin pitäisi ajaa asia aivan hyvin. Virukset eivät ilmesty tyhjästä.

Matso [12.11.2010 08:16:30]

#

Metabolix kirjoitti:

kayttaja-1634 kirjoitti:

Windowsia pidänkin lähinnä pelejä varten.

Silloin varsinkin on minusta huono idea tunkea koneeseen virussuoja (maksullinen tai ilmainen) syömään muistia; pelkän kevyen palomuurin pitäisi ajaa asia aivan hyvin. Virukset eivät ilmesty tyhjästä.

Joo ja sitten ilman virustorjuntaa ei ole mitään hajuakaan, kun jossain vaiheessa on jostain IE:n aukosta, muistitikulta tai mistä lie päässyt virus yhtäkkiä sisään, ja sielä sitten mukavasti puuhailee :)

Avast! riittänyt mainiosti omaan käyttöön, ja onhan noita alertteja pukannut joskus kun ties missä tulee välillä surffailtua (harvemmin IE:llä kumminkaan :P).

Metabolix kirjoitti:

syömään muistia;

Onks toi muisti nykysin jollain ongelma? Mulla tuskin on koskaan 4 gigaa rammia oikeasti käytössä. Toine juttu sit jos noi kovasti muita resursseja kuluttaa.

Grez [12.11.2010 10:41:43]

#

Matso kirjoitti:

Joo ja sitten ilman virustorjuntaa ei ole mitään hajuakaan, kun jossain vaiheessa on jostain IE:n aukosta, muistitikulta tai mistä lie päässyt virus yhtäkkiä sisään, ja sielä sitten mukavasti puuhailee :)

Miksi ihmeessä kukaan käyttäisi IE:tä (tai muuta selainta) tai epämääräisiä muistitikkuja systeemissä, joka on pelkästään pelaamista varten?

Matso kirjoitti:

Onks toi muisti nykysin jollain ongelma? Mulla tuskin on koskaan 4 gigaa rammia oikeasti käytössä.

Mulla on lähes aina kaikki 8G muistia käytössä ja sit taas toisaalta se ei ole ongelma. Mitä järkeä olisi käyttää vain osa muistista?

Omat kokemukset F-Securesta oli että se syö kohtuuttomasti prosessoritehoa ja kaatuilee milloin sattuu (esimerkiksi kun tuli vastaan eri prosessoriarkkitehtuurien exejä), mutta tämä oli vuosituhannen alussa. Olen kuullut huhuja että parannusta olisi tapahtunut.

kayttaja-1634 [12.11.2010 12:53:10]

#

Joo, kyllähän nuo F-Securen aikaisemmata versiot ennen 2010 v:tä olivat silkkaa roskaa. Nyt tosin vaikuttaisi toimivan aivan mainiosti. Muistiakaan nuo F-Securen näkyvät prosessit eivät näytä vievän kuin 3Mb, kun taas esim. Windowsin laskin vie mahdikkaat 6-7Mb :)

Onhan se viiru(s)torjunta/palomuuri kuitenkin hyvä olla, kun koneelle eksyy tuon tuosta muitakin kuin koneen omistaja itse.

punppis [12.11.2010 19:02:41]

#

3Mb kuulostaa kyllä sangen vähältä. Toisaalta on ihan sama, onko se 3 vai 30 nykyajan muisteilla.

Vaikka kone olisikin pelkästään pelaamista varten, niin kyllä siinä silti minusta saa virusturva olla. Itse ainakin monesti pelaamisen ohessa selailen nettiä, varsinkin WoWittamisen yhteydessä.

Grez: Millä ihmeellä saat 8gb kulumaan jatkuvasti?

Itse asiaan. Mielestäni tuo F-Secure on kyllä ihan turha jos vertaa ilmaiseen Avastiin. Mitä lisähyötyä saa F-Securella?

Jokotai [12.11.2010 19:07:21]

#

Suosittelen Microsoft Security Essentials:ia Windowsvirustentorjuntaohjelmaksi. Kuten nimestäkin jo huomaa, niin on 10-6pehmeän oma tuote ja on ilmainenkin.

Grez [12.11.2010 20:45:43]

#

punppis kirjoitti:

Grez: Millä ihmeellä saat 8gb kulumaan jatkuvasti?

Windows 7:lla. Sehän käyttää kaiken ylijäävän muistin levyvälimuistiksi. Näin toimii käsittääkseni kaikki vähänkin järjelliset käyttikset. Käyttämätön muisti on tuhlattua muistia.

Esim. tällä hetkellä ohjelmien käytössä on 3,6 gigaa ja loput levyvälimuistin käytössä. Uptime vasta 4 vrk ja prosesseja käynnissä 127.

Toki heti koneen boottaamisen jälkeen, ennen kuin on ehtinyt tehdä mitään, on muisti jonkin aikaa vajaakäytöllä.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta