Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Toteuttaja pienelle projektille?

Sivun loppuun

veto [01.11.2010 17:44:15]

#

Terve,

Löytyisikö kiinnostuneita tekemään pientä ohjelmointiprojektia henkilökohtaiseen tarpeeseen? Toteutettavan ohjelman tulisi pitää kirjaa vedonlyönneistä ja laskea panoksia, kertoimia sekä tilastoja vedoista. Jos mahdollista, ohjelma hakisi tietoja eri vedonvälittäjien nettisivuilta?

Olen tähän asti pitänyt kirjaa Excelillä, mutta nyt haluaisin paremman ratkaisun. Ohjelmointikielellä ei ole väliä. Pääasia on, että ohjelma on käyttäjäystävällinen ja toimiva.

Jos olet kiinnostunut, niin ota yhteyttä, niin kerron lisää!

Torgo [01.11.2010 21:20:56]

#

Mitäs vikaa excelissä on? (paitsi että ei hae tietoja automaattisesti netistä)

Lebe80 [01.11.2010 21:33:54]

#

Itse myös veikkaan, että Excel toimii todennäköisesti parhaiten, ja se on käyttäjäystävällinen siihen nähden, että "pieni" projekti paisuu todennäköisesti hyvinkin suureksi juuri sen takia, että jokaisen vedonvälittäjän nettisivu on todennäköisesti hyvinkin erilaisia keskenään.

Jaska [01.11.2010 23:00:16]

#

Kuinka matikkapainotteinen projekti on kyseessä? Siis pitääkö tehdä pelkästään ohjelma vai myös laskea esim. max-likelihood-menetelmällä tai Akaike-kriteereillä se, miten vedonlyöntiä kannattaisi tehdä. Kertoimethan saa suoraan vedonlyöntitoimiston nettisivuilta? Matlabilla tuollaiset kriteerit saa aika nopeasti laskettua.

veto [02.11.2010 14:05:21]

#

Ohjelman ei ole tarkoitus laskea vetojen kannattavuutta tai kertoa miten vetoa kannattaa lyödä. Ohjelman ainoa tarkoitus on pitää kirjaa lyödyistä vedoista eri toimistoissa. Eli matemaattiset laskut ovat yksinkertaisia.

Käyttämäni vedonlyöntityyli perustuu ylikertoimiin, jotka käyttäjä itse havaitsee. Tosin olen miettinyt myös ohjelmoitua vaihtoehtoja todennäköisyyksien ja sitä kautta ylikertoimien arviointiin, mutta se ei kuulu nyt tähän projektiin.

Kuten kerroin, ohjelman ei välttämättä tarvitse hakea tietoja netistä. Se olisi vain suuri etu, kun on tullut tähän asti naputeltua Exceliin kaikki tiedot yksi kerrallaan.

Excel on toiminut melko hyvin, mutta olen miettinyt muutamia parannuksia ja Visual Basic -taitoni eivät riitä niihin. Kuten mainitsin ohjelmointikielellä ei ole väliä, joten jos joku osaa Visual Basicillä tehdä hienon ohjelman niin siitä vain!

tkok [03.11.2010 10:50:49]

#

Torgo kirjoitti:

Mitäs vikaa excelissä on? (paitsi että ei hae tietoja automaattisesti netistä)

Kyllä senkin saa netistä hakemaan, kun kirjoittaa sopivan makron.

Torgo [03.11.2010 12:07:21]

#

tkok kirjoitti:

Kyllä senkin saa netistä hakemaan, kun kirjoittaa sopivan makron.

Saa tietysti. Pointtini oli, että se vaatii joka tapauksessa jonkinlaisen ohjelman, joka hoitaa sen homman. Se voi olla vba-skripti tai joku vastaava, mutta joka tapauksessa ohjelma on kirjoitettava.

veto kirjoitti:

Excel on toiminut melko hyvin, mutta olen miettinyt muutamia parannuksia ja Visual Basic -taitoni eivät riitä niihin.

En usko että kauhean monella on kiinnostusta lähteä sinulle valmista ohjelmaa tekemään. Sen sijaan jos kerrot täällä foorumilla mitä nämä kaipaamasi parannukset ovat ja millaisia ongelmia niiden toteuttamisessa on, niin melko varmasti saat vinkkejä ja apua.

Santeri P. [06.11.2010 11:44:55]

#

Minusta kannattaisi jatkaa Excelillä.
Käyttäjäystävällisin


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta