Mitä hyötyä on ottaa OpenGL käyttöön? Jos esim teen 2D peliä? Saanko OpenGL avulla peliä jotenkin kevyemmäksi vai mitä siitä oikeasti on hyötyä?
On kai se jonkin verran parempi kuin SDL ja sillä saa sitten myöhemmin puuhailtua 3D:täkin.
Itse olen jo melko paljon puuhannut SDL:llä ja OpenGL:llä, että voin sanoa, että käyttäisin paljon mielluummin OpenGL:llää kuin pelkkä SDL:lää, vaikka tekisikin vain 2D pelejä.
OpenGL:llä onnistuu paljon helpommin paljon monimutkaisempi grafiikka, ja muistin kulutus ja prosessorin käyttö pienenevät erittäin paljon varsinkin spritejä pyöritellessä ja skaalaillessa. Myöskin FPS:än pitäisi parantua huomattavasti, kun grafiikat siirretään kokonaan näytönohjaimelle.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.