Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: MySQL trigger apuja

punppis [11.10.2010 05:17:27]

#

Olen tekemässä sivua, jossa wowikillat voivat ylläpitää pve progressiansa (ei tarvitse ymmärtää, jos ei pelaa).

Minulla on siis taulut nimeltä: bosses, guilds, guildprogress.

Tämän langan aiheena on nyt tuo guildprogress-taulu, jossa on seuraavat kentät:
- boss_id (viittaus bosses-tauluun)
- guild_id (viittaus guilds-tauluun)
- 10man
- 25man

Tuon guildprogress-taulun pitäisi siis elää bosses ja guilds-taulujen mukaan. Guildprogress taulusta pitäisi siis löytyä jokaisella boss_id ja guild_id yhdistelmälle oma rivinsä. Miten saisin lisättyä ne automaattisesti uuden bossin tai killan luonnin yhteydessä (ilman manuaalisia update-lauseita). Poistaminen onnistuu viittauksien ansiosta automaagisesti, mutta tuo luominen on ongelma minulle.

Pitäisikö tuo tehdä triggereillä? Jos pitää, niin osaisiko joku antaa vähän vinkkiä millainen triggeri pitäisi kirjoittaa.

temu92 [11.10.2010 06:30:53]

#

Omasta mielestäni parempi keino olisi vain antaa taulun olla niin kuin se on ja sitten kun tulee päivityksen tarve ensimmäistä kertaa, esim. kun kilta kaataa ekan bossin raidissa, niin lisää sitten vasta tauluun tarvittavan rivin.

punppis [11.10.2010 07:43:20]

#

Tein sen aluksi niin, mutta muissa kohdissa vaadittava koodi tulisi sangen monimutkaiseksi, joten päädyin tähän helpompaan ratkaisuun. Tällä hetkellä taulua päivitetään manuaalisilla kyselyillä sitä mukaa kun uusia bosseja/kiltoja luodaan, mutta haluisin poistaa mysql-yhteyden katkeamisen jne. aiheuttamat ongelmat. Myös oppimismielessä haluaisin tietää miten tämä kuuluisi tehdä.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta