Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kaksi näyttistä [Ubuntu]

Sivun loppuun

kayttaja-3842 [01.10.2010 18:27:08]

#

Hei kaikki,

Minulla on Ubuntussa seuraavanlainen ongelma: Minulla on tietokoneessa kaksi näytönohjainta (Nvidia 6600 ja ATI HD 5850). Eli ongelma on että en saa nvidian ajureita toimimaan yhdessä ATI ajureitten kanssa. Onko Linux:lla edes mahdollista suorittaa samanaikaisesti kahta eri valmistajan näytönohjain?

Kiitos.

kpzpt [01.10.2010 18:30:33]

#

http://forum.ubuntu-fi.org/

Kokeile tuolta, siellä varmasti löytyy kattavampaa tuntemusta asiaan ;)

kayttaja-3842 [01.10.2010 18:31:53]

#

Kysytty on, mutta vastausta en ole koskaan saanut ainakun olen kysynyt... Siksipä ajattelinki kysyä täältä, jos vaikka sattuis täällä joku tietämään.

kpzpt [01.10.2010 18:36:55]

#

Ubuntulle on myös Suomenkielisiä IRC kanavia, olivatkos ne nyt #freenode kautta, siellä on yleensä aika auttamis haluista ja asiantuntevaakin joskus henkilöä, jos olet nytkin Ubuntussa, niin, aseta XCHAT IRC ohjelma vaikkapa, ja mene sitten #freenode ja siellä #ubuntu-fi, niin ehkäpä onnistuu nopeammin tuolla tavoin.

Mutta kyllä nuo Ubuntu forumitkin aika harvoin jättävät vastaamatta kyselyihin joita esitetään.

kayttaja-3842 [01.10.2010 18:58:32]

#

Jeps, voispa vielä joo tosiaa kysästä sieltäkin. Tosin en kyllä asenna XChattia schaisse meinaa Irssi for the win!

Metabolix [01.10.2010 19:06:22]

#

En voi väittää tietäväni juuri Ubuntun näytönohjainsäädöistä, mutta Linuxissa yleensä on mahdollista toteuttaa melkein mitä tahansa, mihin vain laitteisto järkevästi pystyy. ;) Millaiseen tulokseen tarkalleen yrität päästä? Onko jokin tietty ongelma, vai etkö vain tiedä, mistä säätäminen pitäisi aloittaa?

kayttaja-3842 [01.10.2010 19:26:55]

#

Elikkäs, minulla on koneessa kaksi näyttistä. Ati näyttiksessä on telkkari(hdmi) ja yksi näyttö(dvi) kiinni. Nvidian näyttiksessä on taas näyttö(dvi) ja näyttö(dvi) kiinni. Eli minulla on koneessani neljä näyttöä kiinni. ONgelma on se, että sen saa yhtäaikaisesti toimimaan Ubuntussa neljää näyttöä.

Eli jos lataan eka nvidia moduulin sitten fglrx moduulin, niin X valittaa, että ei löydä nvidia moduulia.

JOs taas lataan ekana fglrx moduuli sitte nvidia niin X valittaa, että ei löydä fglrx moduulia!

Blaze [04.10.2010 11:24:57]

#

Etenkin nvidia-ajuri implementoi uusiks sen verran ison kasan grafiikkapinoa, että en yhtään ihmettelis, jos sen kans ei toimis jokin muu ajuri. Ootko koittanu vapailla ajureilla? (nouveau, radeonhd)?


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta