3D Maasto Java Graphics2D:llä !!
Olen rakentamassa kotisivustoani täällä -> http://temp4322.dy.fi -> Koivu metsäni näppäin "E".
Linkin takaa aukeaa Applet ja sivustoni, olen rakentanut pienen sprite2D enginen ja testaan sitä "E" näppäimen takaa avautuvassa Jääkäri koivu maisema demossani, sprite2D engineni sisältää oman mipmap rutiinin ja BufferedImaget muodossa koivu ja maasto spritejä.
Minulla ei ole tätä harrastusta jonka nyt olen aloittanut, niin ennen, asian osaamista näin mittavasti ollut tarvetta.
Jos joku jaksaa vilkaista tuota 3D maastoa jonka olen rakentanut, niin, kysymyksenäni on, kuinka olisi paras tapa rakentaa tuohon koivu metsään, niin,
kumpareet ja pienet kukkulat.
Kysymykseni vaatii Java Graphics2D:n tuntemusta, koska Java2D ei ole kovinkaan kummoinen 3D alusta, ihan mikä tahansa temppu ei Graphics2D:n avulla ole mahdollista.
Toivoisin että ohjelmani sitten toimisi vielä sulavasti alle 2Ghz koneissakin, näytön ohjaimesta kiinni tietenkin, mutta Graphics2D ei ole kummoinen 3D malleille.
Eli, Kuinka olisi paras tapa toteuttaa kumpareita tuohon Java koivu metsään, mikä helpoista tunnetuista tekniikoista olisi paras valinta ??
//.....
Kiitos..
Kumpareet!!
Liekö jotakin ikivanhaa Amiga tai Atari ST taikka PC DOS temppua,
ajattelin itse että josko tuollaisen kumpareen saisi suurin piirtein samoin piirrettyä kuin nuo koivutkin, eli tuollainen polygon sprite läjä, eli hieman huijaten jotenkin vain piirtää jokin näköeste joka loisi 3D tunnelmaa, tälläistä 2D näköestettä voisi sitten liikuttaa sopivasti hahmojen kulkiessa peli alueella.
//.....
Kiitos..
Mikä estää tekemästä täsmälleen samalla tavalla kuin niiden koivujenkin kanssa?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.