Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Pelikenttä editori lautapeleihini!

kpzpt [22.09.2010 12:31:17]

#

KenttäEditori!

Olen rakentamassa isohkoa Java peli sivustoa nettiin -> http://temp4322.dy.fi

Minulla on nämä minun ensimmäiset sotalautapelini nyt siinä vaiheessa että pitäisi alkaa jo kenttäeditoria rakentaa, tämän ensimmäisen sotapelisarjan julkaisu on jo ensi vuonna heti minun perus lautapelieni ( shakki, tammi, mylly, jne.. ) jälkeen.

Olen rakentanut oman .JVG grafiikka fileen, se on käytännössä .SVG käännynnäinen, mutta, paljon tiiviimpi, eteenkin binaari .JVGb muodossa.

Olen päätynyt käyttämään pieniä tekstureita joista pelikenttien kartta koostuu,
ajattelin pääseväni koko peli paketin koossa reilusti alle 100k, pelin aikainen muisti tarve on sitten jotain 64m kartan ollessa max 4096x4096 px.

Olen ajatellut että yhdistetyllä SWING ja AWT käskyillä rakentaisin kenttäeditorin, jossa olisi 2D vektori ja Bitmap toiminta, Brushit ja Tilet, pehmennys, terävöinti, noise, spread, bumpmap, valoisuus, gradient, Eli käytännössä aivan pieni muotoinen piirto ohjelma, joka kuitenkin tallentaa vain työvaiheet eikä syntyvää bitmappia grafiikkaa.

Olen valmis ottamaan vinkkejä vastaan peli editorin rakenteluun, eteenkin jos itse olet rakentanut kenttäeditoria joskus itsekkin.

Minulla on tässä suuntaa antava karttakuva jonka kaltaista on tarkoitus tuottaa runsaasti..
Kuvakaappaus -> http://temp4322.dy.fi/images/JLP_Normandy_005.jpeg

Kiitosta vinkeistä ja neuvoista.

//.....

Kiitos..

Torgo [08.10.2010 00:47:10]

#

Ihan hyvältä idealta vaikuttaa. Jokunen vuosi sitten c++:aa opetellessani tein käytännössä samalla systeemillä tilepohjaisen seikkailupelin ja siihen editorin. Mitään sen kummempia efektejä en toteuttanut sen paremmin peliin kuin editoriinkaan. Muuten käytännön eroja lienee ainoastaan, että toteutin kentät neljänä erillisenä layerina. Yhdessä layerissa itse kenttä, toisessa hahmot (pc + npct), kolmannessa esineet ja neljännessä eventit. Nämä tallennettiin tekstinä tiedostoon.
Itse pelistänhän se tietysti on kiinni, miten se olisi fiksuinta toteuttaa. Ainakin omassa tapauksessani tuo ratkaisu toimi hienosti. Simppeli, toimiva, helposti muokattava ja helppo tehdä uusia kenttiä ja seikkailuja.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta