Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Hollywood: Win työpöytämaskotti

Sivun loppuun

Jokotai [20.09.2010 22:37:51]

#

Millä kielellä/kirjastolla kannattaisi toteuttaa työpöydälle söpö maskotti jota voisi hakkailla hiirellä :3
Mitään kokemusta Winille ohjelmoinnista ei löydy, joten linkkiäkin johonkin oppaaseen pyytäisin.

jalski [21.09.2010 00:11:13]

#

Helposti onnistuu ainakin Hollywoodilla.

Hahmon muotoinen ja näköinen ikkuna, jonka silmät seuraavat hiiren liikkeitä työpöydällä ja joka huutelee välillä puhekuplalla ja oikealla äänellä törkeyksiä onnistuu n. 100 rivillä tekstiä.

Grez [21.09.2010 00:15:53]

#

Jokotai kirjoitti:

Millä kielellä/kirjastolla kannattaisi toteuttaa työpöydälle söpö maskotti

Paikallisesta kunnan kirjastosta lainaa suomenkielisen ompeluoppaan, niin eiköhän se siitä.

Minkälainen muuten on Win maskotti, kun Linux työpöytämaskotti on tämä kaikkien tuntema tux:
http://img299.imageshack.us/img299/1728/p182010.jpg

Metabolix [21.09.2010 00:42:28]

#

Olisiko koodivinkeistä apua? Niitä on yksi jos toinenkin.

Jokotai [21.09.2010 21:29:06]

#

Grez onkin oikein huumorimiehiä :D

Metabolix kirjoitti:

Olisiko koodivinkeistä apua? Niitä on yksi jos toinenkin.

Ei nyt paljoa. Kun ideahan on, että hahmo näkyisi vain työpöydällä. Yksi toisi tuloksen jossa hahmo olisi aina päällimmäisenä. Toinen ei vastaa ideaani paljoakaan.

groovyb [21.09.2010 23:24:23]

#

jos käytössä on vista tai win 7, lähtisin varmaan tekemään jotain widgettiä jotta sen saisi reunatoolbaariin ( vai mikä sen nimi nyt onkaan.)

Jokotai [21.09.2010 23:34:27]

#

groovyb kirjoitti:

jos käytössä on vista tai win 7, lähtisin varmaan tekemään jotain widgettiä jotta sen saisi reunatoolbaariin ( vai mikä sen nimi nyt onkaan.)

Täytyypä tässä sitten tutustua tarkemmin todella interaktiivisiin nettisivuihin. Tämä ratkaisi ongelman. Kiitän.

Deffi [22.09.2010 07:09:26]

#

Jokotai kirjoitti:

Metabolix kirjoitti:

Olisiko koodivinkeistä apua? Niitä on yksi jos toinenkin.

Ei nyt paljoa. Kun ideahan on, että hahmo näkyisi vain työpöydällä. Yksi toisi tuloksen jossa hahmo olisi aina päällimmäisenä.

Kutsut CreateWindowia ilman WS_EX_TOPMOST:ia niin se ei ole aina päällimmäisenä.

Jokotai [22.09.2010 08:51:06]

#

Deffi kirjoitti:

Jokotai kirjoitti:

Metabolix kirjoitti:

Olisiko koodivinkeistä apua? Niitä on yksi jos toinenkin.

Ei nyt paljoa. Kun ideahan on, että hahmo näkyisi vain työpöydällä. Yksi toisi tuloksen jossa hahmo olisi aina päällimmäisenä.

Kutsut CreateWindowia ilman WS_EX_TOPMOST:ia niin se ei ole aina päällimmäisenä.

Idea on, että työpöydällä on maskotti, joka ei näy koskaan muiden ikkunoiden päällä.

jalski [22.09.2010 09:05:09]

#

Tarkoitin jotakin tämän tapaista: http://img683.imageshack.us/img683/472/kuvac.jpg

Tuo on siis normaali kuvan muotoinen ikkuna, mistä voi ottaa kiinni ja raahata minne haluaa. Silmämunat toteutettu spriteillä ja seuraavat hiiren liikkeitä.

Jokotai [03.10.2010 21:12:34]

#

Kysympä vielä kun asiaan liittyy. Miten kannattaa laskea heittämisen voima?

Metabolix [03.10.2010 22:21:23]

#

Riippuu siitä, mitä heitetään, minne heitetään ja mikä on heiton tarkoitus. Aika monissa käytännön sovelluksissa (katapultit ym.) kuitenkin tunnetaan voima etukäteen ja lasketaan sen pohjalta suuntausta.

Jokotai [03.10.2010 22:24:45]

#

Vetämällä ja päästämällä hiirellä. Vuoroin vierahissa vai ;)

Metabolix [03.10.2010 22:26:23]

#

Ei tuossa tilanteessa minusta ole kyse mistään voimista, vaan saat hiiren liikkeestä (esim. parin viimeisen havaitun sijainnin ja havaintoajan perusteella) suoraan laskettua nopeuden.

Grez [03.10.2010 22:29:48]

#

Tai jos olisi angry birds tyylinen systeemi, jossa venytetään hiirellä "kuminauhaa" ja sitten päästetään irti, niin riippuisi puhtaasti siitä missä koordinaateissa irti päästäminen tapahtuu.

Jokotai [03.10.2010 22:38:12]

#

Metabolix kirjoitti:

Ei tuossa tilanteessa minusta ole kyse mistään voimista, vaan saat hiiren liikkeestä (esim. parin viimeisen havaitun sijainnin ja havaintoajan perusteella) suoraan laskettua nopeuden.

Juu, mutta se tuntuu tyhmältä ettei vetomatka vaikuta.

Grez kirjoitti:

Tai jos olisi angry birds tyylinen systeemi, jossa venytetään hiirellä "kuminauhaa" ja sitten päästetään irti, niin riippuisi puhtaasti siitä missä koordinaateissa irti päästäminen tapahtuu.

Tuota en olekaan vielä miettinyt. Täytyy pohtia.

groovyb [04.10.2010 09:51:25]

#

tiedät mistä sijainnista hiiri lähti, ja mihin se pysähtyi, jolloin saat vetomatkan. ja kun matka ja aika on tiedossa, saat nopeuden ja kiihtyvyyden. voimia ei minunkaan mielestä tarvitse,
koska ei ehkä olisi järkevää määrittää mitään massoja itse maskotille ja kursorille määrittää jotta voisi voimaan sidottuja liikkeitä rakennella, kun vastaavat liikkeet saa tehtyä ilmankin. itse sitoisin sen maskotin lentämisen yksinkertaisesti kursorin tekemään matkaan ja kiihtyvyyteen sidottuna

Jokotai [04.10.2010 10:08:43]

#

Mutta jos hiiri hidastuisi heiton aikana, niin jos sen nopeus olisi sidottu kiihtyvyyten, niin tulos olisi negatiivinen. Jos taas laitan sen pisteiden z ja f väliselle keskinopeudelle ei hiiren liikkeen hidastuminen vaikuttaisi nopeuteen mitenkään. Aika hankalaa, jos tahtoo sulavan ja suht realistisen heiton ilman ihmeellisiä ominaisuuksia ;)

Metabolix [04.10.2010 12:36:53]

#

Realistinen heitto on kyllä tasan tarkkaan kiinni vain suunnasta ja nopeudesta irrotushetkellä. Voit kokeilla tätä käytännössä ottamalla pallon käteen, juoksemalla kilometrin ja päästämällä irti: lentääkö pitkälle? Pitkien liikeratojen ja vauhdinoton idea oikeassa urheilussa on helpottaa suuntausta ja pienentää loppunopeuden saavuttamiseen vaadittavaa voimaa.

Grez [04.10.2010 14:12:57]

#

Niin, täytyy muistaa että vauhdin otossa liike-energiaa varastoituu sekä omaan kehoon, että heitettävään kohteeseen. Hiiri on yleensä melko kevyt eikä heittämiseen oteta vauhtia koko keholla, joten millään tavalla realistista heittomallinnusta hiirelle ei ole mahdollista tehdä.

Eli koska realistisuus voidaan unohtaa, niin voi sitten pähkäillä ihan minkälaisen systeemin mikä vaan tuntuu hyvältä ja toimivalta.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta