Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: SVG lukija/Animoija Javaan

kpzpt [09.09.2010 01:54:14]

#

Pelisivustoa!

Hei olen kotiprojektina rakentamassa Java peli sivustoa Linux Mint 9+ ohjelmistoissa. ( Sun Java 1.6+, GIMP, Inkscape, Apache, PHP, Eclipse )

Olen päättänyt käyttää kaksi uloitteista vektori grafiikkaa suurimmassa osin peli sivustoni pelien grafiikoissa, kysymys on onko teissä ketään joka myös olisi samankaltaista rakentana, mitä kaikkea tulee tuntea .SVG rakenteesta, entä sitten taas jos lähtee rakentelemaan myös animoituja kehitettyjä .SVG fileitä, uskotteko että onko hankala rakentaa aivan simppeli scale, translate, objectmoveto editori omalle animaatio grafiikalle, ajattelin että olisi mukava jos tuota .SVG grafiikkaa voisi hieman animoida jollain editorilla ??

Entä mitä kokemuksia JavaFX kirjastoista, minulle tuntematon vielä, onko se sittenkin jo niin, että nämä ominaisuudet jota olen lähtenä rakentamaan ovatkin sitten jo JavaFX kirjastoissa ??
Onko JavaFX portattavissa Java2D SE AWT kirjastoihin ??

Pelisivustoni on rakentumassa seuraavaan -> http://temp4322.dy.fi

Olen juuri säätelemässä ensimmäisten lautapelieni värejä ja pikku hiljaa valmistumassa ensimmäisiin oikein julkaisuihin.

//.....

Kiitos..

kpzpt [13.09.2010 09:24:45]

#

SVG!

Eikö kenelläkään olisi edes pientä kommenttia tähän .SVG touhuun jota olen rakentamassa peleilleni.
Minulla on siis juuri nyt valmiina sekä .SVG lukija että piirtäjä, että lisänä .SVG -> .JVG konvertori ja lukija että piirtäjä, tämä .JVG on oma simppelimpi .SVG käännetty file muotoni.

Millä tekniikoilla ammattilainen rakenteisi 2D vektori grafiikan omaan Java peli sivustoonsa ??

Lähinnä etsin mahdollisia ajatus ja rakenne tapoja joita minua edes hieman ammattitaitoisempi Java pelisuunnittelija luultavimmin käyttäisi.

mm. mitä kaikkea toimintaa olisi hyvä olla mukana.

Tällä hetkellä ->

.SVG/.JVG File luku stringiin.
Luetun stringin siirto 2D grafiikka luokkaan.
2D grafiikka luokan piirto imageen taikka ruudulle.
Lisänä olen rakentamassa 2D grafiikka luokan pyörittämistä litteänä 3D mallina.
Lisänä olen siis rakentamassa .ANI filettä joka voisi animoida .PNG .JPG .SVG .JVG fileitä.

//.....

Kiitos..

Blaze [13.09.2010 12:05:18]

#

kpzpt kirjoitti:

Millä tekniikoilla ammattilainen rakenteisi 2D vektori grafiikan omaan Java peli sivustoonsa ??

Googlettaisin kirjaston, jolla voin lukea SVG:tä ja renderöidä sitä rasteriksi ja blittailisin niitä renderöityjä rastereita tarpeen mukaan.

jalski [13.09.2010 16:07:10]

#

kpzpt kirjoitti:

Lisänä olen siis rakentamassa .ANI filettä joka voisi animoida .PNG .JPG .SVG .JVG fileitä.

SVG:n kanssa en ole ollut tekemisissä, mutta animoinnin olen toteuttanut yksinkertaisesti tallentamalla kaikki animaatio framet yhteen kuvaan allekkain tai vierekkäin ja piirtämällä kuvasta aina vain halutun framen näytölle.

Eli tuota varten tarvitaan vain yksinkertainen piirtofunktio. Kuvien x -tai y-koordinaattien offsetit voi tallentaa taulukkoon, jolloin ne saadaan haettua piirtofunktiolle yksinkertaisesti taulukosta halutun animaatio framen numerolla.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta