function changeDivImage1() { var imgPath = new String(); imgPath = document.getElementById("div1").style.backgroundImage; if(imgPath == "url(img1.jpg)" || imgPath == "") { document.getElementById("div1").style.backgroundImage = "url(img2.jpg)";} }
Olen tehnyt javascriptillä ylläolevan, joka vaihtaa taustan tyylistä.
Nyt pitäisi saada samaan funktioon lisättyä toinen toiminta joka laittaisi piilotettuun kenttään saman tekstin, mitä se tuossa ylläkin vaihtaa sinne tyyliin.
{document.getElementById("tahid").value = "url(img2.jpg)";}
tahid on siis piilokentälle annettu id.
Miten siis saisin nuo yhdistettyä?
Tässä olen jo yritellyt vaikka mitä, mutta kun ei niin ei.
Itseasiassa huomasin tuossa että edes ylläoleva backgroundImage ei muutu itse lähdekoodissa mitenkään, joten kun javascriptillä ajaa tuon koodin, niin taustakuva kyllä vaihtuu, mutta miten saisin siirrettyä valitun taustakuvan seuraavalle sivulle?
Aku2 kirjoitti:
miten saisin siirrettyä valitun taustakuvan seuraavalle sivulle?
Tallenna valitun taustakuvan url keksiin ja lue se sieltä joka sivunlatauksella.
Eikö tuohon ole mitään simppelimpää ratkaisua?
Mihin javascriptilla muutettu arvo yleensäkin tallentuu kun lähdekoodiin se ei muutosta tee?
Aku2 kirjoitti:
Eikö tuohon ole mitään simppelimpää ratkaisua?
Ei.
Aku2 kirjoitti:
Mihin javascriptilla muutettu arvo yleensäkin tallentuu kun lähdekoodiin se ei muutosta tee?
Selaimen muistissa olevaan DOM-puuhun, joka muodostetaan HTML-lähdekoodin perusteella aina uusiksi kun uusi sivu ladataan.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.