Olisiko kenelläkään antaa hyvää sivua missä neuvotaan miten html-dokumentti muunnetaan PHP:n avulla PDF muotoon. Myös Tietokannassa olevan tiedon siirtäminen excell muotoon olisi kiva tietää.
PHP:ssä on PDF-kirjasto. https://www.php.net/manual/en/book.pdf.php
Tällä varmaankin onnistuu PDF-tiedoston luonti.
Kannattaa huomata, että tuo PDF kirjasto PHP:lle ei oletuksena tuskin ole monessakaan webhotellissa jos sellaiseen nyt ollaan tekemässä.
Itsellänikin olisi tarvetta tehdä PHP:llä PDF:iä. PDF:t olisivat luonteeltaan lomakkeita (tulostettavia ja kynällä täytettäviä, koneella täyttäminen on tässä tapauksessa täysin arvoton ominaisuus.) PDF-kirjastoa palveluntarjoaja ei tarjoa, kuten ei myöskään pdflatexia tms, jonka PHP:llä voisi käynnistää.
Pikainen haku löysi tällaisia: FPDF ja TCPDF. Onko kenelläkään kokemusta näistä?
Olen nyt pelautunut vähän aikaa tuon TCPDF:n kanssa, ja ihan näppärältä vaikuttaa. Se osaa myös johonkin rajaan saakka tehdä HTML-koodin pohjalta PDF:iä, mutta tätä en kuitenkaan itse testannut.
Itse olen käyttänyt FPDF:ää, jonka heikkous on rivitys, kun siitä puuttuu tuiki tarpeellinen getStringHeight-funktio. Sen tosin pystyy ratkaisemaan riittävällä tarkkuudella.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.