Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Nettiselain

Sivun loppuun

Paratiisin poika [09.08.2010 19:40:28]

#

Moips. Vaihdoin tänään koneeni. Ennen oli Windows XP ja se oli hidas ja surkea. Nyt on pöytäköne käyttöjärjestelmällä Windows 2000. Mitä selainta kannattaa käyttää?

Mozilla ei näytä tyyylejä
Safaria ei tueta
Chromea ei tueta
Explorer on hidas enkä pidä siitä

Lisäksi en pysty asentamaan meseä koneeseeni. Voitteko auttaa?

-tossu- [09.08.2010 19:45:09]

#

Minä käytän Operaa, se on aika kevyt ja toimii vanhemmallakin koneella, jollainen tuo sinunkin koneesi lienee jos siinä kerran on Windows 2000.

Mikä siinä mesen asennuksessa tökkii, voisit kertoa vähän lisätietoja? Saattaa olla ettei mese toimi noin vanhalla käyttiksellä.

Paratiisin poika [09.08.2010 19:45:49]

#

Kun aloin asentamaan meseä, se ilmoitti ettei se ole kelvollinen Win32 (joku sellainen) sovellus.

Edit: Toi opera on aika tyylikkään näköinen. Toivotavasti toimii...

Teknkik [09.08.2010 19:50:33]

#

Uusi mese ei enää tue wintoosa 2000 sta

-tossu- [09.08.2010 19:55:55]

#

En yhtään ihmettele miksi mese ei toimi W2K:lla, siitähän työpöytäversion tukikin loppunut jo ajat sitten. Onko sulla jokin hyvä syy käyttää W2K:ta, vaikka XP olisi varmasti aika paljon parempi?

Blaze [09.08.2010 19:59:49]

#

Paratiisin poika kirjoitti:

Nyt on pöytäköne käyttöjärjestelmällä Windows 2000.

Minä en viittis käyttää käyttistä, johon ei saa enää tietoturvapäivityksiä. Linux-jakeluista löytyy sopivia vanhoillekin koneille, eikä niiden kanssa tarvitse olla ilman päivityksiä.

Paratiisin poika kirjoitti:

Lisäksi en pysty asentamaan meseä koneeseeni. Voitteko auttaa?

Se Microsoftin klienttihän ei toki ole ainoa MSN-yhteensopiva klientti, mitä löytyy. En nyt osaa mitään Windowsille suositella, itse käytän BitlBee-MSN-IRC -gatewaytä.

Paratiisin poika [09.08.2010 20:03:35]

#

Kuvat tässä on huonolaatusia vain. Mul oli xp. se oli hidas ja huono. Nyt en muuta saa kuin tämän. :(

Blaze [09.08.2010 20:13:23]

#

Paratiisin poika kirjoitti:

Kuvat tässä on huonolaatusia vain.

Kuka? Mitä? Missä? Milloin?

-tossu- [09.08.2010 20:24:29]

#

Paratiisin poika kirjoitti:

Mul oli xp. se oli hidas ja huono. Nyt en muuta saa kuin tämän. :(

En sanoisi, että XP olisi W2K:ta huomattavasti hitaampi, tai ainakaan parempi. Sullahan oli se XP, sinuna asentaisin sen W2K:n tilalle.

Paratiisin poika [09.08.2010 20:30:07]

#

Se xp oli läppäri ja hyvällä tuurin lagi kesti vain tunnin. Ja hyvälllä tuurilla niitä oli vain puolen tunnin välein

temu92 [09.08.2010 23:25:40]

#

Niin varmaan kun se on ihan tukossa. XP:n ja muidenkin vindossien pyhä tapa on lahota ajan myötä niin että se lagaa ja ei toimi lähes ollenkaan. Silloin uudelleenasennus auttaa.

Paratiisin poika [10.08.2010 11:22:26]

#

Hmm... Tuon xp:n olen monta kertaa tyhjentänyt turhasta sonnasta ja kaikesta sovellussonnasta. KJuitenkin välittömästi tämän jälkeen olen käytnnistänyt koneeni9 uudelleen ja yllättynyt. SEHÄN LAGAA! Ja nyt sitten asensin siihen php:n josku8s ja kun se ei toiminut kunnolla, poistin asennuksen. Nyjkyään kun koneen avaa, se ilmoittaa jokaisen mahdollisen php:n funktion puuttuvan, ja puitää pianaa niistä ok napeista. Ai saatana että ottaa päähän. Sori, mutta yritin olla kiroilematta.

-tossu- [10.08.2010 12:17:52]

#

Oletko asentanut sen XP:n kokonaan uudestaan, pelkkä ohjelmien poisto ei riitä? Poistithan PHP:n ja muut ohjelmat niin kuin ne kuuluu poistaa, etkä poistamalla ohjelman kansiota?

Paratiisin poika [10.08.2010 12:47:06]

#

joo. asennuksen poistin ohjauspaneelin kautta.

Macro [10.08.2010 12:50:32]

#

Kuitenkin sulla on jossain se PHP:n exe, joka käynnistyy koneen käynnistyessä (Windowsin PATH-muuttujassa se on määritelty, muistaakseni).

Paratiisin poika [10.08.2010 12:58:04]

#

php.ini filu ainaskin löytyy. Mie meen hakemaan tuon läppärin tuolta. Kertokaa kuinka formatoin/uudelleenasennan sen.

-tossu- [10.08.2010 12:59:06]

#

Windowsin käynnistyksessä käynnistyviä ohjelmia voi muokata msconfig-työkalulla. Käynnistä-valikko > Suorita > kirjoita ruutuun msconfig ja paina OK > valitse avautuvasta ikkunasta viimeinen välilehti.

Edit: Uudelleenasennukseen tarvitset Windowsin asennus CD:n. Varmista BIOS:sta, että CD-asema on käynnistysjärjestyksessä ennen kovalevyä, ja boottaa kone niin että asennus CD on asemassa.

Paratiisin poika [10.08.2010 13:02:23]

#

Miten minä uudelleenasennan tuon koneen?
Se on tuossa mun vieressä avautumassa. On muuten aika outo johto tuolla koneella...

Edit: Entä jos ei ole tuota asennuslevykettä?

-tossu- [10.08.2010 13:13:16]

#

Yleensä koneen mukana tulee joko asennus- tai palautuslevy. Ilman sitä ei Windowsin asennus helposti onnistu. Windowssin voi kyllä asentaa ilman levyä, mutta tarvitset silti ne levyllä olevat tiedostot, eli joudut lainaamaan kaverin asennuslevyä tai hommaamaan jostain asennuslevyn levykuvan.

Paratiisin poika [10.08.2010 13:15:26]

#

Hmm... Mun isä rakentelee näitä koneita. Kaipa sillä on jossain se asennuslevy. Mie meen ettiin sen. Kirjoittakaa sillävälin ohjeet mulle. Kone on sitten läppäri ja nykyinen kieli on englanti.

Macro [10.08.2010 13:18:00]

#

Paratiisin poika kirjoitti:

Kirjoittakaa sillävälin ohjeet mulle.

Tuo onkin monen lempipuuhaa, olisi parempaakin tekemistä. Etsi Googlesta vaikka hakusanoilla "how to install windows xp".

Paratiisin poika [10.08.2010 13:26:13]

#

Kelpaako tällainen...
Levys lukee itse kirjoitettuna:

Windows XP Service Pack 2 English

Grez [10.08.2010 13:42:44]

#

Jos sisältö vastaa tekstiä niin eiköhän. Tosin jos tarkoitus on käyttää vanhaa lisenssiä ja koneen pohjassa on luultavasti OEM-valmistajan liimaama lisenssitarra, niin sitten tarvitsisi OEM asennuslevyn.

Macro [10.08.2010 14:07:05]

#

Ei tuo kelpaa, jos se on kerran Service Pack. Sen tarvitsee olla asennuslevy, jotta voi jotain asentaa.

tgunner [10.08.2010 14:12:18]

#

Macro kirjoitti:

Ei tuo kelpaa, jos se on kerran Service Pack. Sen tarvitsee olla asennuslevy, jotta voi jotain asentaa.

Mullakin on pöydällä levy, jossa lukee ihan sama teksti, ja siitä asentuu Windows XP service pack kakkosella aivan mainiosti.

Macro [10.08.2010 14:20:51]

#

Minullakin on, ja siitä asentuu vain Service Pack.

Jos on itse polttanut, niin siinä voi olla kumpi vaan.

Grez [10.08.2010 14:47:13]

#

Hjoo, eikö ne pelkän service pack 2:n sisältävät levyt kannattaisi jo heittää menemään?

Paratiisin poika [10.08.2010 16:22:00]

#

Hmm... Entä jos asentaisin siihen Ubuntu:n ja laittaisin sen palvelinkoneeksi, kuten se oli vielä 3 päivää sitten? Olisiko hyvä idea?

Paratiisin poika [10.08.2010 17:38:58]

#

Ei manala. Taisin asentaa tuon kakan dos version. Avuksi uudelleenasennus! Poistin kiroilun.

edittiä ei tavita.

Paratiisin poika [11.08.2010 13:39:44]

#

Hmm.... Miten xampp asennetasan linuxille?

Lotto [11.08.2010 13:55:54]

#

Paratiisin poika kirjoitti:

Hmm.... Miten xampp asennetasan linuxille?

Eikös tuola se(kin) kerrota?

pake10 [11.08.2010 14:07:25]

#

http://wiki.ubuntu-fi.org/LAMP_Asennus

Tuolla ainakin itse joskus toimimaan. Asetukset pitää tietenkin säätää kuntoon ihan tietoturvan takia. En ota vastuuta, jos koneesi haksataan.

Paratiisin poika [11.08.2010 15:08:21]

#

Miten saan syötettyä tuonne linuxiin noita komentoja?

---------------------------------------------
su
---------------------------------------------
tar xvfz xampp-linux-1.7.3a.tar.gz -C /opt
---------------------------------------------
/opt/lampp/lampp start
---------------------------------------------

Nyt löytyi muttei se anna tehä mitään. ei ole oikeuksia ku en ole kuulemma omistaja eikä filuja löydy

Macro [11.08.2010 15:21:15]

#

Sun pitää suorittaa ne siten, että kirjoitat joka komennon alkuun sudo. (su ei toiminut minulla tunnistautumisena erillisenä komentona)

Paratiisin poika [11.08.2010 15:28:10]

#

http://www.cjb.net/images.html?2d000.png

Tuolla näkyy mitä olen tehnyt. Eipä toimi...

Mikävika?

Blaze [11.08.2010 16:26:37]

#

Sun pitää toki ensin ladata tuo xampp-linux-1.7.3a.tar.gz -tiedosto netistä, ennenku yrität purkaa sen sisältöä. Tai jos latasit jo, niin siirry hakemistoon, mihin sen latasit.

Paratiisin poika [11.08.2010 18:45:51]

#

Se oli työpöydällä. Tosin siitä lähti netti joten asennan siihen takaisin sen ensimmäisen käyttöjärjestelmän, eli Windows XP professionaalin. Eniten koko tässä ohjelmoinnissa ja tietokoneissa minua vituttaa se, että minulla on itselläni ollut seuraavanlaisia koneita:

1. Tosi vanha kone jonka käynnistämiseen tarvittiin avain. Aivan niin. Avainta. Ei nettiä. Ainoa hupini oli paint. Luulin pasianssia aikuistenpeliksi tuolloin.

2. Joku pöytäkone. Se olikin ainoa hyvä omakoneeni. Sitten olin täys idiootti ja purin sen ja onnistuin hajoittamaan koko romun.

3. Siskoni tai isäni kone lainassa. Ihan sama kumi, mutta se oli hidas paska.

Pitkä väli ilman omaa konetta.

4. Windows Vista läppärillä ja mokkulalla. Netti hidas eikä yhdistänyt kunnolla. Kone taas oli senverran surkea että hermostuin sille. Nykyään eräässä laatikossa purettuna. Ajattelin rakentaa siitä jotain.

5. Dellin läppäri XP:llä. Surkea ja lagasi koko ajan.

6. Tämä kone. Windows 95. Ei voi asentaa kunnolla mitään, selaimet eivät toimi. Laitteista sen verran että hiiri tekee mitä sattuu ja näppäimistö taas ei aina halua toimia kun jää napit pohjaan.

7. Sama läppäri kuin kohdassa 5. Tosin uudelleen asennettuna. Käytössä myös kohdan 6 tietokone.

Ja sitten kaikki lisälaitteet joita minulla on ollut...

1. Muistitikut. Hajoavat ja vievät kaiken tärkeän mennessään.

2. Web camit. Eivät toimi.

3. Kajarit hajosivat.

4. us portitin hajosi vissiin. Kuva ei ole sama kuin mulla, mutta havainnollistaa: http://www.a-link.com/avaks/images/items/HUBU4ppp.jpg

5. Headphone setin mikrofoni ei toimi mesessä. Eikä varmaan missään muuallakaan kunnolla.

Entäs sovellukset sitten?

1. MSN. Web camit eivät nykyään toimi mulla mitenkään hyvin.

2. MSN keskustelussa käytetyt Mikrofonit... Kerroin jo laitteiden kategoriassa kohdassa 5.

3. Netti mese ei ikinä toimi.

4. Pelit toimii. Ongelma on se, etten pelaa usein.

5. Nettiselaimet.... Yhtä paskaa kaikki. Operassa ainoa kiitettävä on videoiden nopea lataus.

Osaako joku kertoa, että miksi minulla on näin helvetin paska tuuri? Tässä ajatellessani tajusin, että vähän ennen kuin aloitin ohjelmoinnin, alkoivat koneeni mennä hitaammiksi ja paskemmiksi. Ne koneet joita olen lainaillut, koten kirjaston ja mummini koneet kyllä toimivat. Kunnes sotken ne jollain js testillä joka laittaa ne ihan diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiu...

Mietin itseasiassa tuossa juuri että ottttaisinko nämäö koneet, veisin ne pihalle ja potkaisisin ne niin pitkälle että syttyisivät tuleen ja katoaisivat aurinkokunnan bittiavaruuteen...

En minä teille nyt vittuile tai pyri ärsyttämään. On vain pakko purkaa tunteitani johonkin.

tgunner [11.08.2010 19:03:08]

#

Miten sinulla muka on helvetin paska tuuri? Jos kone mystisesti "lagaa", niin voihan sitä ongelmaa lähteä ratkomaan eikä vain valittaa ja siirtyä seuraavaan koneeseen.

Mene töihin, säästä rahaa, osta pakettikone, joka toimii varmasti.

Paratiisin poika [11.08.2010 19:19:52]

#

tgunner kirjoitti:

Miten sinulla muka on helvetin paska tuuri? Jos kone mystisesti "lagaa", niin voihan sitä ongelmaa lähteä ratkomaan eikä vain valittaa ja siirtyä seuraavaan koneeseen.

Mene töihin, säästä rahaa, osta pakettikone, joka toimii varmasti.

En tiedä. Itsekin sitä mietin että miksi minulla on huono kone. Olen sitäpaitsi 14 vuotias, joten töihin en pääse. Sitäpaitsi koulut alkoivat tänään.

derp [15.08.2010 12:59:51]

#

Frogmanin vuodatuspostauksen voi tiivistää aika hyvin kolmeen sanaan:

et vaan osaa

punppis [15.08.2010 14:42:49]

#

ITT: hyvää viihdettä


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta