Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Hyvä C-opas

Sivun loppuun

odys [12.08.2003 21:55:52]

#

Olen etsiskellyt hyvää suomenkielistä C-opasta, mutta ei tunnu netistä löytyvän kunnon C-oppaita enkä välttämättä jaksaisi kirjaakaan hankkia.

Kaikki tuntuu olevan C++ oppaita. Eli tietääkö joku hyviä C-oppaita?

Voitte mainita kirjojakin niin voin lainata kirjastosta jos ei netistä opasta löydy.

thefox [12.08.2003 22:01:15]

#

Suomenkielistä en tiedä, mutta jos englanti taipuu niin http://cs.nmu.edu/programming/c/cstart.htm

T.M. [12.08.2003 22:04:32]

#

miksi sitä C:tä pitää opetella? opetelkaa C++:aa...

odys [12.08.2003 22:11:11]

#

En jaksa nyt.. C++ on hiukan vaikeampaa juuri luokkapohjaisuuden takia. Harjoittelen C:n ensin ja sitten siirryn C++:aan myöhemmin (ehkä).

C on ihan mukava kieli kyllä.

odys [12.08.2003 22:12:53]

#

Juu fawkz kyllähän tuo englanti menee.. sentään ysin oppilas olen lukiotasolla.

Suomi on vain helpompaa. Mulla on editorina Microsoft Visual C++ 6.0, mutta kysymys kuuluukin mitä parametrejä sille pitää antaa että se kääntää C:tä?

odys [12.08.2003 22:32:32]

#

Hmm luin tuon oppaan läpi ja näytti todella simppelille :)

Olisikohan jotain opasta vähän kehittyneemmille koodaajille?

Oli tuossa ehk 2 asiaa, joita en täysin hallitse. En kuitenkaan C:llä saa koskaan mitään hienoa aikaan kun en osaa WIN32 ohjelmointia ollenkaan.. olisi kiva tehdä jotain ohjelmia.. mureakuhasta löytyy hyvä artikkeli WIN32 ohjelmointiin, mutta se taas tuntuu jotenkin liian vaikealle.

En oikein tiiä. Eli vähän edistyneemmille opas kuin tuo fawkzin. Ja sitten vielä vähän parempi WIN32 opas kuin tuo mureakuhan. :)

odys [12.08.2003 22:42:13]

#

Tai no onhan toi mureakuhan WIN32 teoria ihan hyvä, mutta tuntuu että siinä tulee uutta asiaa aivan liian nopeasti ja aloittelijan (ainakin minun) pääni sekoaa täysin kun pitäisi muistaa niin paljon asioita.. Pitäisi testata kaikkea erikseen ja sitten kun niitä on liikaa niin se vie innon.. Aloittelijoille ei saa tunkea liikaa tietoa päähän.

k-mikko [13.08.2003 23:25:13]

#

lainaus:

mureakuhasta löytyy hyvä artikkeli WIN32 ohjelmointiin, mutta se taas tuntuu jotenkin liian vaikealle.

Vähän off-topic menee, mutta kuitenkin...

Omasta mielestäni mainitsemasi opas oli ala-arvoinen, jossei surkea. Olen itse aloittelija ja parin inspiroivan ja hyödyllisen C++ oppaan lukemisen jälkeen tuo mureakuhan vastaava inspiroi lähinnä hakkaamaan päätä seinään ja kiroamaan.
Parissa kohdassa opetus on juuri jotain "laita tämä ohjelmaan niin toimii, sitten seuraava asia...", eikä pikkuasioihin perehdytä.
Parempihan se on, että tietää jokaikisen pienen elementin tarkoituksen ja käytettävyyden, kuin se, että koodi muodostuu parista pitkästä www-sivulta kopioidusta "esimerkistä".

Tässä oli oma katkera off-topic-tilitykseni :D

thefox [14.08.2003 18:27:20]

#

Minusta tuo mainitsemani opas vaikuttaisi suhteellisen kattavalta, ei tosin selitä monia asioita kovinkaan tarkasti (en itse ole siis lukenut tuota :-)

Jos Win32-ohjelmointi kiinnostaa, tarkasta tämä http://winprog.org/tutorial/ (englanniksi).

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta