Mistäs saisi semmoisen hyvä keskustelujutun, kun en osaa itse väsätä. Ei Myslii sitte, ki-toos. Eikös Antti vois pistää tätä maan mainiota foorumii nettiin?
lainaus:
Ei Myslii sitte, ki-toos. Eikös Antti vois pistää tätä maan mainiota foorumii nettiin?
Taitaa tämäkin foorumi nykyään vaatia MySQL-tietokannan. Mutta ihan hyvä näin, se "alkuperäinen" tekstitiedostoihin tallentava versio olikin aika hidas.
Ei täällä varmaan kukaan ala foorumia sulle väsäämään ilmaseks, mutta googleta.
kysyin, että mistää saa sellasen voorumin.
är. Mistä saa sellasen oon googlettanut, mutta voin vielä
No tässä muutama, jotka vaativat vain PHP-tuen:
http://pblang.drmartinus.de/
http://www.simplemedia.org/?view=products&id=1
Ja googlella kannattaa etsiä hakusanoilla "flat-file forum"...
Tämä foorumi ei ole käyttänyt tekstitiedostoja sitten syksyn 2002. Hyviä keskustelupalstoja löytynee kuitenkin Internetistä pilvin pimein. Hitaita niistä voi kyllä tulla viestimäärän karttuessa.
Millä systeemillä tämä oli sillon toteutettu kun käytit FlatFile systeemiä?
Tarkoitan pääpiirteittäin, esim. miten tallensit datan tiedostoihin?
täh!
No siis muutitko sen bittivirraksi Serialize() -funktiolla vai erottelitko tiedot esim | merkillä :P
Tuo bittivirtana tallentaminen on todella hyvä.. siinä säilyy muuttujien tyypit ja kaikki.. paras tapa ja nopea!
Haluaisin vain tietää miten tämä silloin toimi..
lainaus:
Tarkoitan pääpiirteittäin, esim. miten tallensit datan tiedostoihin?
Muistaakseni jokaisesta viestistä oli 7 tietoa (id, otsikko, lähettäjä, alue, aihe, aika ja sisältö) tallennettuna tiedoston eri riveille. Loppuaikoina tiedoston koko oli 3 - 4 megatavua, mistä johtuen tiedoston läpikäyminen oli hidasta ja palvelimen muistikin meinasi loppua.
Hehe.. olisi ollut paljon nopeampaa käsitellä tietoa taulukossa.. se on nopeaa.
Luulisi että toimisi kohtalaisen nopeasti tuommoisillakin tiedostokoilla. :)
Minun kirjoittamassani koodivinkissä näytetään miten kannattaa tallentaa tietoa FlatFile systeemillä. Eli jos tarvitset hyvää ja helppoa tapaa käsitellä tietoa tekstitiedostojen avulla katso mallia vieraskirjastani.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.