Moips (taas kerran) kaikille putkalaisille! Minulla on ongelma. Minun foorumini antaa lähettää tyhjiä viestejä tyhjillä nimillä. Tarvitsisin apua.
Viestin läheyslomake:
<title>Keskustelu</title> <style type="text/css"> input.sendbutton { font-size:16px; font-family:Arial,sans-serif; height:26px; background-color:#779999; background-image:url(Kuvat/button.gif); border-style:solid; border-color:#DDDDDD; border-width:1px; } </style> <hr> <h3>Lähetä viesti</h3> <form action="add_message.php" method="post"> <b>Nimi:</b><br> <input type="text" name="sender"><br> <b>Viesti:</b><br> <textarea type="text" name="message" rows="5" cols="30"></textarea><br> <input type="submit" class="sendbutton" value="Lähetä"> </form>
Ja vastaanottolomake:
<?php include("connect.php"); $message = $_POST["message"]; if($message='') { echo "Viesti ei voi olla tyhjä"; }else { $kysely = $yhteys->prepare("INSERT INTO forum_messages (sender, message) VALUES (?, ?)"); $kysely->execute(array($_POST["sender"], $_POST["message"])); $id = $yhteys->lastInsertId(); header("Location: topics.php?id=$id"); } ?>
= != == || ===
Kiitos. Ensimmäisen viestin vinkillä se esti - ja ' tagit ainaskin kokonaisuudessaan.
Huomioi myös, että empty
tulkitsee tyhjäksi arvot, joissa on tekstinä pelkkä nolla. Jos tällaisia viestejä ei ole tarkoitus pystyä lähettämään, empty
hoitaa homman.
Hieno funktio on. Näyttäisi joo torjuvan
Yleensä foorumeille ei kuitenkaan lähetetä pelkkää viesti "0", joten siitä ei minulla ole ainakaan ollut haittaa.
no ompahan ainaki tuo varmuudenvuoksi 0:llia vastaan.
tsuriga kirjoitti:
= != == || ===
Lainaan tätä topiccia. Mitä tuo === tarkoittaa? Googlettamalla ei oikein löydy tulosta.
Se on tarkempi vertailu kuin ==. Esimerkiksi ehto 0 === "0" on epätosi, koska arvot ovat erityyppisiä. Lisätietoa:
https://www.php.net/manual/en/language.
https://www.php.net/manual/en/types.comparisons.
Jos jokin arvo voi olla vaikkapa 0, null tai false ja haluat tietää mikä se niistä on, käytä ===-operaattoria.
Merkinnöissä === ja !== tarkistetaan sekä arvo että tyyppi. PHP:n sivuilla on mainiot taulukot siitä, missä tilanteissa == ja === antavat eri tuloksia. Yksi suurimmista murheista lienee, että PHP:n logiikalla 0 == "abc"; tämän takia kannattaa todellakin käyttää ===-vertailua mahdollisimman usein.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.