Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Tarkka kuva nettiin

Rope [05.07.2010 20:38:06]

#

Terve taas te todella pro koodaajat, ny tarttis apuu. Pitäs saaha nettii mahdollisimman iso kuva todella tarkkana, elikkäs haluaisin tietää jonkun keinon, kun minulla on kartta metsästysseurojen maista. Noh maat, paikat, suot, joet..... kaik pitäs näkyy tarkkana minulla on 20000 x 13000 oleva kuva, tarkoituksenani ei todellakaan sitä noin isona ole laittaa mutta esim niin, että se olisi joku 500 megaa aina ladattava kuva.

Lataus aika ei sais olla kohtuuttoman suuri. On esim näitä kaupunki karttoi ja muit netis, sellanen on vaihtoehto.

Kyseistä kuvaa olisi pytyttävä tarkentamaan, siksi erittäin tarkka kuva. Jos jotain ideaa pulpahtaisi mielee. En tarvitse koko hirveää koodirimpsuu mut jotain vinkkii. olen kuullu myös sellaisest et palvelimel on valmiiks ladattu joku kuva eikä lataava kone itse sitä lataisi, muutaun näyttäisi.

Jos joku kiva vois auttaa nii olis tooooosi mukavaa.

-tossu- [05.07.2010 22:02:29]

#

Ilmeisesti tarkoitat samanlaista ratkaisua kun on esim. Google Mapsissa, eli se iso kuva on pilkottu pienempiin osiin, ja javascript- tai flash-viritys näyttää oikeat osat käyttäjälle. En tiedä onko tuohon jotain valmista ratkaisua.

Tuosta kuvan koosta vielä, 20000 x 13000 x 8bit pakkaamaton kuva vie noin 250Mt, PNG-pakkauksella se pienenee sisällöstä riippuen huomattavasti, mutta on silti vielä liian iso web-sivussa näyttettäväksi. Mikäli tämä liittyy siihen kun kysyit saako AutoCadin kuvia nettiin, tai sinulla muuten vaan on se kartta vektorigrafiikkana, voisit ehkä pitää sen vektorigrafiikkana ja näyttää jollain Flash-sovelluksella, eikä tiedoston kokokaan olisi hirvittävän suuri.

Antti Laaksonen [06.07.2010 00:13:06]

#

Yksi ratkaisu on jakaa suuri kuva moneksi erilliseksi tiedostoksi. Sitten voisi olla vielä yksi kuva, jossa näkyy koko alue pienenä ja jossa on linkkejä tarkkoihin kuviin.

Jos päädyt tähän ratkaisuun, kuvien jakaminen voi olla työlästä. IrfanView ja seuraavan tapainen BAT-tiedosto auttavat:

REM alkuperäisen kuvan koko 600x400
REM kuvan osan koko 100x100
FOR /L %%I IN (0, 100, 500) DO (
FOR /L %%J IN (0, 100, 300) DO (
"C:\Program Files\IrfanView\i_view32" kuva.jpg /crop=^(%%I,%%J,100,100^) /convert=kuva_%%I_%%J.jpg
)
)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta