Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: PHP: Visual Studio ja aloitus

Sivun loppuun

Tonnikala [19.06.2010 00:21:53]

#

Hei, en ole nyt varma oliko oikea kategoria? Eikös tuo Visual Basic jotenkin liity Microsoftin Visual Studio -ohjelmaan..

No, joka tapauksessa niin olisin kiinnostunut tästä Visual Studio 2010 -ohjelmasta, mutta minulla ei ole minkäänlaista hajua mitä kaikkea tällä voi tehdä. Eli siis kysyisinkin? mitä kaikkea voi tällä ohjelmalla tehdä ja miten tämä yleensä toimii? mistä lähtisin opiskelemaan ja minkälaista koodikielta?

Onko internetissä minkäänlaista esimerkkejä mitä jälkeä tällä saa aikaiseksi ja muuten. Voi kuulostaa hassulta että olen kiinnostunut kyseisestä ohjelmasta vaikka en tiedä edes mikä se oikeastaan on, mutta silti löytyy kiinnostusta?

Voiko tällä siis tehdä jonkinlaisia ohjelmia/pelejä/nettisivuja??

Grez [19.06.2010 05:51:32]

#

Tonnikala kirjoitti:

Eli siis kysyisinkin? mitä kaikkea voi tällä ohjelmalla tehdä ja miten tämä yleensä toimii?

Sillä voi tehdä mitä tahansa ohjelmia, jotka toimii Windowsissa. Sillä voi tehdä työpöytäsovelluksia (pelejä, toimisto-ohjelmia jne), weppisovelluksia, mobiilisovelluksia (Microsoftin alustoille), palveluita (Windows service), verkkopalveluita, jne. jne. Eli periaatteessa jos tulee mikä tahansa asia mieleen, niin sen voi tehdä sillä.

Tonnikala kirjoitti:

mistä lähtisin opiskelemaan ja minkälaista koodikielta?

Kielistä itse suosittelisin C#:a, mutta tietenkin riippuu vähän mitä teet. En nyt osaa suositella mitään opasta, mutta tiedän että niitä löytyy kyllä netistä.

Tonnikala kirjoitti:

Onko internetissä minkäänlaista esimerkkejä mitä jälkeä tällä saa aikaiseksi ja muuten.

Iso osa ohjelmista, mitä sinulla on koneessasi ja esimerkiksi Microsoftin ja monien muiden firmojen sivustot on tehty sillä tai sen vanhemmalla versiolla.

groovyb [19.06.2010 09:24:36]

#

vaihtoehtoisesti voit kokeilla myös Sharp Developia, joka on vastaava GUI kuin visual studio, mutta freeware.

aiemmin on valitettu että edes microsoft ei hyödynnä .net frameworkkia ja ohjelmoi kaikki muilla keinoin, mutta esim. microsoft office 2010:n tallennus tehty käyttämällä .net frameworkin ISerializable:a.

itse myös suosin C#:a, plus että jos haluat tulevaisuudessa opetella C:tä ja C++:aa, siirtyminen helpottuu koska syntaksi on niin samanlaista.

muista että ohjelmoida voit vaikka muistiolla jos haluat, ja kääntää erillisellä ohjelmalla. visual studiot, sharp developit, eclipse:t etc. ovat vain graafisia ohjelmointiympäristöjä. itse ohjelma ei rajoita mitä voit ohjelmoida ja niin edelleen, vaan se helpoittaa sitä. eri ohjelmointikielillä voi olla rajoitteita ohjelmoinnin suhteen ja että mitä voi tehdä, mutta ympäristöillä mitä ohjelmointiin käytetään ei juuri vaikutusta ole.

Tonnikala [19.06.2010 12:41:55]

#

Kiitos, erinomaisista vastauksista? onko tällä siis mahdollista tehdä ohjelma joka on jonkinlaisesti kytketty verkkoon, esimerkiksi "chatti" tai vastaava?

groovyb [19.06.2010 17:03:34]

#

no siis, on mahdollista. mutta et sinä oikeastaan tee sitä ohjelmalla vaan käytät ohjelmaa apuna ohjelmoidessasi. voit ohjelmoida nyt esim. C#:lla vaikka visual studiolla sekä sharp developilla. itse ohjelma on vain tukiväline ohjelmointiin.

lukaseppa vaikka läpi http://www.csharp-station.com/Tutorial.aspx , joka on opassarja C#:lle

Petja [05.07.2010 17:16:29]

#

Jos aiot tehdä verkkopohjaisen chatin niin tarvitset osata myös PHP:tä ja/tai muita kieliä.

http://www.tietokone.fi/softa/windows/microsoft_visual_basic_2008_express_edition

Metabolix [05.07.2010 17:52:50]

#

Petja kirjoitti:

Jos aiot tehdä verkkopohjaisen chatin niin tarvitset osata myös PHP:tä ja/tai muita kieliä.

Verkkopohjaisuus ei tarkoita välttämättä tai edes yleensä nettisivua, ja vaikka tarkoittaisikin, niin mikään ei estä ohjelmoimasta niitäkin vaikka C#:lla. Sitä paitsi taitavalle ohjelmoijalle uuden kielen opettelu ei ole kynnyskysymys, ja tähän kannattaisi minusta jokaisen pyrkiä.

groovyb [05.07.2010 20:16:05]

#

Totta. Jos siltä tuntuu niin tekee vaikka ASP / C# yhdistelmällä.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta