Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kuvanlaatu tippuu kun näytetään netissä

Macro [11.06.2010 18:10:38]

#

Hei!

Olen piirtänyt kuvan Gimpillä, jossa on läpinäkyvyyttä. Olen tallentanut sen PNG-muotoon. Esikatselussa kuvanlaatu on oikea, ja läpinäkyvyys toimii hyvin. Kun laitan sen nettiin elementin taustakuvaksi, läpinäkyvyydestä on mennyt muoto, ja pyöreät osat läpinäkyvästä kuvasta on hävinnyt. Mitä pitäisi tehdä?

Grez [11.06.2010 18:13:39]

#

Macro kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä?

Kertoa meille mikä selain on kyseessä ja laittaa vaikka näytille sivu, jossa ongelma esiintyy. Olethan tallentanut PNG:n 32-bittisillä väreillä (24+läpinäkyvyys) etkä esim. 8-bittisenä avainvärillisenä?

Macro [11.06.2010 18:15:06]

#

Selain on Internet Explorer ja versio on 8. Se toimi ennen, mutta kun tein uuden vastaavan kuvan, mutta laitoin taustan eri väriseksi, niin tapahtui kummia. Valitettavasti en pysty laittamaan sivua esille.

Jos Bit Depth tarkoittaa tätä, niin se on 32 bittisenä. Kun tein vielä kerran uudelleen, niin kuvan läpinäkyvyys palasi, mutta kuvaan ilmestyi läpinäkyvien kohtien alle kummallisia raitoja.

Sama ongelma on muillakin selaimilla, joten missäköhän voi olla vika?

Lebe80 [11.06.2010 23:57:30]

#

Oletko varma että läpinäkyvät kohdat todellakin on läpinäkyviä, eikä esim... raidallisia?

Macro [12.06.2010 14:57:49]

#

Olen varma. Ongelma korjaantui, kun aloitin ihan alusta. Kummallisuuksia löytyy, ei se kehitys vielä niin pitkällä ole. (Tai, olikohan se minusta kiinni?)

Metabolix [13.06.2010 12:16:37]

#

Macro kirjoitti:

Tai, olikohan se minusta kiinni?

Todennäköisin vaihtoehto on, että mokasit itse jotain GIMPin kanssa. Ohjelmia on turha syyttää, kun ne monella muulla kuitenkin toimivat täysin ongelmitta.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta