Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VBA: Apua Vban käytössä

chrissta [11.06.2010 08:54:24]

#

Hei,

Olen tekemässä Excelillä yritykselle tilauslomaketta. Kaikki muut osaan tehdä, mutta tilauslomakkeeseen pitäisi saada tilausnumero joka vaihtaa (kasvaa yhdellä) joka kerta kun avaa uuden tilauslomakkeen. Esimerkiksi, että laittaa tilauslomakkeeseen painonapin, jossa lukee uusi tilauslomake ja sitä klikkaamalla tilausnumero vaihtuu.

Osaisiko joku auttaa minua, miten saan kyseisen toiminnon tehtyä Excelillä tai onko parempia ehdotuksia miten asian voisi hoitaa.

Chrissta

JussiR [11.06.2010 09:11:56]

#

Pitääkö tilauslomakkeen aina muistaa tilausnumero edellisestä kerrasta? Vai haluatko siis vaan napin, jolla voi kasvattaa numeroa yhdellä luvulla?

Jos tekstikentän nimi olisi TextBox1 niin seuraava koodi kasvattaisi lukua yhdellä:

TextBox1.Text = Val(TextBox1) + 1

Eli TextBox1 on TextBox1 plus yksi. Eli jos TextBox1 on vaikka numero 5 niin tuo koodi tekee tämän laskutoimituksen: 5 + 1 ja asettaa sen tuloksen TextBox1:sen tekstiksi.

chrissta [11.06.2010 09:14:50]

#

Pitäisi muistaa edellisestä kerrasta, mutta periaatteessa tilauslomake voidaan tallentaa koneelle jokaisen käyttökerran jälkeen, jolloin sen pitäisi muistaa tilausnumero edellisestä kerrasta (ymmärtääkseni).

groovyb [11.06.2010 09:39:49]

#

no itse tekisin yhdestä sheetistä pikku tietokannan itselleni johon muuttujien arvot tallennetaan. sheet sitte vaa visible falseksi.

linkittää controllin arvon (onko se sitte textbox tai mikä onkaan) johonkin sheetin soluun, ja aina kun avaa formin uudestaan (tai painaa sitä commandbuttonia) niin kasvattaa solun numeroa yhdellä.

chrissta [11.06.2010 10:17:03]

#

Tällä hetkellä haluaisin mahdollisimman yksin kertaisen tavan tehdä tuon, koska en ole Vbata ennen käyttänyt.

Pointti on se kun asiakirja avataan tai nappia painetaan (kumpi onkaan helpompi tapa) niin tilausnumero kasvaa automaattisesti yhden siitä mikä se oli edellisellä kerralla.

chrissta [11.06.2010 11:24:11]

#

Kiitos paljon JussiR ohjeista. Tilauslomake toimii nyt haluamallani tavalla.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta