Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kaistan monitorointi

lithi [05.06.2010 01:07:14]

#

Tervehdys, tässä ajattelin että seuraavana projektina voisi lähteä kasaamaan jonkin näköistä kaistankäytön monitorointi ohjelmaa, mutta millä kielellä?

Jokotai [05.06.2010 10:34:08]

#

Tarkoitatko, että teet multinäyttöhallintaohjelman, vai teetko näyttöohjelman, vai tarkoititko jotain muuta?

temu92 [05.06.2010 10:54:18]

#

Jokotai kirjoitti:

Tarkoitatko, että teet multinäyttöhallintaohjelman, vai teetko näyttöohjelman, vai tarkoititko jotain muuta?

lithi kirjoitti:

kaistankäytön monitorointi ohjelmaa

Varmaankin tarkotetaan verkkokaistankäyttöä.

Deffi [05.06.2010 15:02:04]

#

Olettaen että käytössä on Windows, niin helppo tapa tutkia nettiliikennettä on koodailla DLL, joka rekisteröidään LSP:ksi. Mikrosoftilla ollaan kovaa vauhtia kehittelemässä jotain Windows Filtering Platformia, joka aikanaan korvaa noi LSP-jutut ja parit muut vastaavat (TDI ja NDIS -filtterijutut). Noi jälkimmäisetkin on ihan yhtä toimivia kuin LSP, mutta vähän hankalampia käyttää, koska vaativat ajurin koodaamista. Itse olen omissa softissa käyttänyt WinPcappia, mutta siinä on se huono puoli, että softan mukana joutuu jakamaan pcapin asennussoftan. Plussana se, että porttautuu jotenkin helposti käyttöjärjestelmien välillä ja helppokäyttöinen.

Jos tarkoituksenasi on tyyliin monitoroida pelkästään sitä, paljon dataa kulkee sisään ja ulos, niin yllämainitsemani tavat ovat ehkä vähän liikaa ja tarkoitettu syvällisempään nettiliikenteen tutkiskeluun ja analysointiin. Sitten kannattaa keksiä jokin muu ratkaisu (jota en itse osaa tästä näin heittää)

kiire, moi! ->

lithi [06.06.2010 11:49:20]

#

Kiitos vastauksista, tällä hetkellä riittäisi ihan simppeli pieni laatikko koodatuksi jonka voi kätevästi nostaa tuolta kellon vierestä olevista pikkunappuloista. Eli ihan simppeli sisään/ulos liikennettä näyttävä monitori :)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta