Moro!
Kieli: C++
Kirjasto: OpenGL
Kuinka saa niinkin yksinkertaisen asian tehtyä kuin luettua pikselin värin esim. hiiren sijainnista (tai vaikka sijainnista x:100 y:100)?
Olen yrittänyt etsiä hyvää esimerkkiä tuolle glReadPixels()-funktiolle, mutta mikään ei oikein tahdo toimia... Voisiko joku heittää hyvän esimerkin?
Kaivelin jo putkan läpi, mutta en löytänyt hakusanoillani mitään hyvää keskustelua aiheesta.
googlessa on monta hakusanalla:
glreadpixels example
Arvioin 2. linkin selkeimmäksi ja nopeimmiten omaksuttavaksi.
Aiheesta on ehkä kirjotettu vähän koska se on useimpiin tapauksiin kömpelö ja hidas. Jos mielessä on peli tyyliin Liero tai Molez niin glReadPixelsin voi suosiolla unohtaa.
GetPixel on helppo käyttää mutta hidas myös.
Olisiko teillä vastaavaa keksintöä SDL:älle?
DumTom kirjoitti:
Olisiko teillä vastaavaa keksintöä SDL:älle?
http://www.libsdl.org/cgi/docwiki.cgi/SDL_API -> SDL_GetRGB
Omassa käytössä nopeuden kanssa ei ole ollut ongelmia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.