Voisiko joku erittäin ystävällinen ihminen kirjoittaa pelkkää C-koodia käyttäen sellaiset funktiot joista toinen lukee bmp tiedoston muistiin,bmp kuvan koko johonkin muuttujiin.
Toinen funktio sitten uuttaisi sieltä kuvia esim.64x64(nämäkin muuttujiin) ja piirtäisi ruudulle.
Eli jälkimmäisessä koko ja monesko kuva.
En tajua noita C++ esimerkkejä kovinkaan hyvin.
Yritin täällä olleen koodin muokata omia tarpeita vastaavakseni mutta se ei lue kuin ekan kuvan ja jos jotain muuta yrittää käyttää niin ohjelma kaatuu.
Olisin hyvin kiitollinen.Jopa rahasta voidaan puhua.
SDL on C-kielelle kirjoitettu kirjasto, eli voit käyttää sitä. Putkan SDL-oppaasta on hyvä aloittaa. SDL_LoadBMP
lataa bmp-kuvan ja palauttaa osoittimen SDL_Surface-struktuuriin, jonka kautta pääset käsiksi kuvan kokoon ja pikseleihin. Suuremmasta kuvasta voit piirtää 64x64 kokosen palan funktiolla SDL_BlitSurface
(srcrect parametri)
Minulla oli ihan hiljattain samanlainen ongelma. Laitan koko kyseisen pelin koodin tähän, koska se on vielä alkutekijöissään, niin ei uskoisi olevan niin monimutkainen ymmärtää. Tuo lukee tällä hetkellä PNG-kuvia, mutta sen pitäisi pystyä lukemaan BMP:tä, jos vaihtaa IMG_LoadPNG_RW:n IMG_LoadBMP_RW:ksi.
Sain toimimaan ennen MikkoMMM:än viestiä.
Nyt uusi kysymykseni koskee sitä kuinka fullscreenmodesta saa hiiriosoittimen poistettua?
SDL_ShowCursor(SDL_DISABLE);
Lukee dokumentaatiossa.
Kiitos Legu...:)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.