Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Netti katkeilee

kayttaja-8361 [11.05.2010 22:08:35]

#

Hei, mulla on toi soneran netti joku 10 megaa.

Kun saatin netti, joskus kuukausi sitten, netti toimis ihan ok. Ilman mitään onglemia. Nyt on alkanut että netti sammuilee, jonka jälkeen käynnistyy taas. Soneran netti avustaja hankittu, eikä sekään paljon auta, käskee sammuttaa jonku palomuurin, eikä se palomuuri paljo vaikuta nettiin.

Ainakin olen huomannu sen että kun vaihdan IP osoitteen niin alkaa netti toimimaan. Sitten kun microsoft sanoo, että DNS palvelin ei saada yhteyttä, jotain tommosta, ja kun palauttaa jonkun lähiverkkoasetukset modiimin, niin alkaa toimii. 4 konetta, ja kaikissa sama juttu. Ensin haluaisin tarkistaa omat laitteet, sitten soittaa sinne hiton soneran asentajille että tulevat katsomaan ton adsl keskuksen, kun en viitti maksaa 100 e siitä että ne tulee turhaan.

Mikä voisi olla olla ongelma? Modeemi on suht uusi, ostettu kun liittymä on vaihdettu. Olisko jotain ohjelmaa, millä voisi tarkistaa oman koneen asetukset, sitten tarkistaa ADSL:in?

groovyb [12.05.2010 07:38:22]

#

itselläni on laajakaista soneralta. mukana tuli zyxelin wlanmodeemi, joka hukkaa dns serverit, ja aiheutti samaa vikaa. vika korjaantui kun näppäilin dns osoitteet itse modeemin dhcp serveriin.

kayttaja-8361 [12.05.2010 16:40:19]

#

Pitääpä kokeilla asiaa, jos löydän dns-soitteet jostain.

EDIT: Mulla on Telewell wlan ja adsl modeemi, meenkö modeemin asetuksiin ja syötän dns-osoitteet? Ja mistäs voisi saada oiket osoitteet?

Macro [12.05.2010 18:38:33]

#

Google.com :)

http://www5.sonera.fi/ohjeet/DNS

Sonera.fi kirjoitti:

193.210.19.19
193.210.18.18
193.210.19.190

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta