Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Skannerit ja skannauksen laatu

Macro [07.05.2010 13:52:21]

#

Morjens

Minulla on HP Photosmart 2575 All-in-One -monitoimilaite. Tämä sisältää skannerin, tulostimen ja kopiokoneen. Tämä vain on skannauspuolelta ihan kaamean huonolaatuinen. Skannauksista tulee ihan roskaa, eikä niistä saa mitään selvää. Valkoisia länttejä on joka puolella, ja tekstistä ei saa selvää.

Haluaisin tietää, että mitä voisin tehdä, että laatu paranisi. Tai, onko jotain kunnollista skanneria olemassakaan, itse en ole törmännyt vielä. Tuntuu, että satojen eurojen laitteetkin ovat ihan täyttä roskaa.

trilog [07.05.2010 14:01:15]

#

Ohjelmastahan tuota skannausresoluutiota voi muuttaa. Skannerin resoluutio näyttää olevan 2400x4800 dpi, joten kyllä tuolla pitäisi tulla jo todella tarkkaa jälkeä. Jos käytät laitteen mukana tullutta ohjelmistoa niin suosittelen tutustumaan ohjekirjaan.

Valkoiset läntit tosin kuulostavat siltä, että skannerin pinta on likainen tmv.

Grez [07.05.2010 14:05:42]

#

Itse olen ollut ihan tyytyväinen Canonin LiDe skannereihin, jotka siis toimivat valaisemalla yhden osavärin kerrallaan RGB-ledeillä (eikä CCFL-valoilla kuten skannerit yleensä) ja ottavat käyttövirtansa suoraan USB:stä. Muistaakseni maksoin omasta jonkun 59 euroa ja kyllä tuon skannausjälkeen olen ihan tyytyväinen. Ainakin pesee eräänkin He1kutin Pa$kan monitoimilaitteen 100-0...

Speksithän tuossa 2575:ssä on ihan komeat, mutta jos siinä ihan valkoisia länttejä tulee eikä tekstistä saa mitään selvää millään asetuksella, niin veisin huoltoon.

Macro [07.05.2010 14:40:13]

#

Aivan uskomatonta! Kun käynnistin ko. laitteen, se veti paperin sisään jä nyt jäi jumiin. "Poista tukos takakautta ja paina OK" :D

Joo, tutustun tuohon ja muihin vähän vielä, jos saisi parannettua.

progo [07.05.2010 14:53:23]

#

Kaikki kokeilemani tasoskannerit yltävät tyydyttävään tulokseen. Huuto.netistä ostin parilla kympillä hyvän tasoskannerin (taisiko olla HP) ja laatu on erinomaista, joskin vähän hidasta. Noita monitoimikoneita kannattaa ajatella juuri monitoimikoneina. Jack of all trades, master of none.

Blaze [07.05.2010 15:06:21]

#

Monitoimivehkeistä ei oo kokemusta, mut ainakin tuon oman vanhan (~10v) Agfani jälkeen oon ollu ihan tyytyväinen. Hidas seki kyllä on, mut ei mun käytössä haittaa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta