Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Salasanasuojattu streamaus

Sivun loppuun

Macro [24.04.2010 17:10:37]

#

Hei

Ajatuksena on streamata internetin läpi musiikkia serveriltä omalle koneelle. En halua lähettää musiikkia streamina siten, että se olisi kaikilla luettavissa. Tällöinhän se olisi laitonta, koska esitän toisten kappaleita ilman vaadittavia lupia. (Jos halutaan olla kieroja, niin käytetään hyväksi lakia: Alle 15-vuotiaana en ole korvausvelvollinen ;) Tämä ei kuitenkaan ole hyvä idea.)

Joten, miten voin suojata streamauksen? Minulla on VLC-soitin, jolla olisi tarkoitus streamata.

Suojaamisella tarkoitan salasanasuojausta.

Grez [24.04.2010 17:24:00]

#

Macro kirjoitti:

Jos halutaan olla kieroja, niin käytetään hyväksi lakia: Alle 15-vuotiaana en ole korvausvelvollinen

Niin, alle 15-vuotiaan aiheuttamista vahingoista taitaa tosiaan olla korvausvelvollisia hänen holhoojansa, eli normaalisti vanhemmat.

Macro kirjoitti:

Joten, miten voin suojata streamauksen? Minulla on VLC-soitin, jolla olisi tarkoitus streamata.

Suojaamisella tarkoitan salasanasuojausta.

Kuunteluohjelmaa olennaisempaa olisi tietää mitä streamauspalvelinta käytät. Eli yleisellä tasolla voisin sanoa, että laita streamipalvelimelta salasanasuojaus käyttöön.

Macro [24.04.2010 17:29:21]

#

Grez kirjoitti:

Macro kirjoitti:

Jos halutaan olla kieroja, niin käytetään hyväksi lakia: Alle 15-vuotiaana en ole korvausvelvollinen

Niin, alle 15-vuotiaan aiheuttamista vahingoista taitaa tosiaan olla korvausvelvollisia hänen holhoojansa, eli normaalisti vanhemmat.

:o Aina oppii uutta. :D

Grez kirjoitti:

Macro kirjoitti:

Joten, miten voin suojata streamauksen? Minulla on VLC-soitin, jolla olisi tarkoitus streamata.

Suojaamisella tarkoitan salasanasuojausta.

Kuunteluohjelmaa olennaisempaa olisi tietää mitä streamauspalvelinta käytät. Eli yleisellä tasolla voisin sanoa, että laita streamipalvelimelta salasanasuojaus käyttöön.

Enkös juuri sanonut VLC?

Grez [24.04.2010 18:16:13]

#

Ah niin, tarkoitit että se VLC on lähettävässä päässä. Alkuperäisen viestisi voisi ymmärtää että sillä olisi tarkoitus striimata vastaanottopäässä, kuten yleensä soittimilla tehdään.

Käsittääkseni VLC:n graafisessa käyttöliittymässä ei ole mahdollista määritellä salasanaa, joten joudut käyttämään komentoriviä http://wiki.videolan.org/Documentation:Streaming_HowTo/Advanced_Streaming_Using_the_Command_Line

Macro [24.04.2010 19:16:56]

#

En ymmärtänyt ohjeesta, että miten kirjoitetaan oikeassa muodossa mitäkin.

1. Streamattava musiikki on kansiossa D:\Musiikki
2. Salasana on X
3. Tunnus on Y
4. Kuuntelu tapahtuu http://xx.x/listen.pls (tms)

efteri [24.04.2010 20:11:01]

#

Miksi et lataa esim spotifyä tai osta mp3 soitinta jos haluat musiikin "mukaasi" ?

Macro [26.04.2010 11:11:23]

#

efteri: Kyllä minulla on MP3-soitin, ihan muuten vain haluan kokeilla kaikkea.

Blaze [26.04.2010 11:22:16]

#

efteri kirjoitti:

Miksi et lataa esim spotifyä tai osta mp3 soitinta jos haluat musiikin "mukaasi" ?

Spotifyssä on niin huono valikoima ja mp3-soittimista puuttuis kuitenki aina just se biisi, mitä haluais kuunnella.
Mulle on kyllä riittäny "suojaukseksi" se, etten huutele striimini osotetta missään, jos sen joku haistelee selville, kuunnelkoot mun puolesta :P


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta