Otsikko on aika huono mutta kuitenkin. Minä haluaisin tietää että kun noita sivuja joiden osoitteen lopussa on vaikka näin: index.php?id=5&action=delete niin se esim poistaa keskustelun numero 5.
Haluaisin että kun minun sivullani mennään osoitteeseen auto.php?malli=lada&vauhti=surkea niin sivulle tulee teksti: Ajat ladalla, ja sen vauhti on surkea.
Olen saanut värkättyä koodin, joka toimii jotenkiten:
<?php if(!isset($_GET['id'])) { header("Location: testi.php?id=1"); exit(); } $id=intval($_GET['id']); if(!isset($_GET['asdf'])) { header("Location: testi.php?id=1&asdf=jee"); exit(); } $asdf=intval($_GET['asdf']); echo "$id"; echo "$asdf"; ?>
Toi ei oo se autojuttu kuittestaa. Ongelma on nyt se, että se näyttää numeroita. jos vaikka lopussa on =id=Lada&vauhti=surkea se tulostaa 00
Mikä avuksi?
http://songs.vjgo.net/Biisit/Kappaleet/testi.
Edit: Tai miten vaikka saisin niin, että auto.php?malli=Lada&vuosi=1995Xvauhti=surkea jolloin tulostuisi
Ajat Ladalla jonka vuosimalli on 1995 ja nopeus on surkea.
<?php $malli = (isset($_GET["malli"]) ? htmlspecialchars($_GET["malli"]) : null); $vauhti = (isset($_GET["vauhti"]) ? htmlspecialchars($_GET["vauhti"]) : null); if ($malli && $vauhti) echo "Ajat {$malli}lla, ja sen vauhti on {$vauhti}";
Kotitehtäväksi jääköön vuosimallin lisäys tähän.
Ja tuohon ongelmaasi; ks. tämä.
Kiitos. Yritän katsoa tuota mallin lisäystä.
Historiallinen päivä! Onnistuin saamaan sen. Tosin täällähän ei nyt autoista puhuta oikeesti...
Tossa on tollanen hieno esimerkki...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.