Kaikkihan varmaan tietää miten universaalisti esim. irkkiin välillä kirjoitellaan kaikenmoisia musiikkien säveliä titi tit tit tii jne. tyylillä. Onko mitään muunto-ohjelmaa tai -skriptiä kellään tehtynä tätä tarkoitusta varten?
Onko jossain tarkempaa kuvausta tuosta muunnoksesta?
Tässä on pari kokeilua – kuka tunnistaa kappaleet?
tidi tii tidi tii tidi tii tii-ii tidi tii tidi tii tidi tii tii-ii tidi tii tidi tii tidi tii tii-ii tidi tii tidi tii tidi tii tii-ii
tii-ii-iiditittitittititti tii-ii-iiditittitittititti tii-ii-iiditittitittititti tii-ii tii-ii tii-ii tii-ii-iiditittitittititti tii-ii-iiditittitittititti tii-ii-iiditittitittititti tittitittitittitittitittititti
Minun tietääkseni sitä ei ole standardisoitu. Englanniksi eivät taida ryökäleet käyttää tidityyliä, joten se standardi pitäisi kai luoda sitten itse.
Kuvittelenko vaan, vai saako tuosta irti lähinnä rytmin.. Eli melodia ei pahemmin taida tuosta aueta? Tietty melodia voi tulla muistista sitten kun tunnistaa kappaleen rytmin perusteella.
Melodia aukeais "do re mi fa so la ti do" -tittididdidyksellä. Sitä ei kuitenkaan kai tässä tarkoiteta?
Antin ensimmäinen kappale voisi olla Mozartin 40. sinfonian ensimmäinen osa, joskin rivin lopussa pitäisi tällöin kai olla vain lyhyt tii ja tauko. Toisestakin minulla on jotain mielessäni, mutta en muista kuin lyhyen pätkän enkä keksi nimeä tai säveltäjää. :)
Grez: Ilmiölle on nimikin: lossy compression. ;) Tosin voi olla, että tässä tapauksessa koko jopa kasvaa vaikkapa midiin verrattuna.
Tuosta Antin jälkimmäisestä kappaleesta tulee mieleen Doctor Whon tunnusmusiikki :)
Ensimmäinen kappale on tosiaan Mozartin 40. sinfonian ensimmäinen osa. Toinen kappale on sekin klassista, mutta reilut sata vuotta myöhemmin sävelletty.
2. Sherlock Holmes?
Yksinkertainen koodi joka piirtää tietoa äänestä graafiksi ja tulkitsee jokaisen tarpeaksi ison nousun {(t||d( alun pehmeys)) (i)*x(pituus) (" "||t||d(lopun pehmeys))}
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.