Olen yrittänyt metsästää netistä sopivaa koodia kun en itse osaa tehdä sellaista ja kysyisin jos joku osaisi vinkata oikeaan suuntaan tai auttaa muuten.
Pitäis siis saada sellainen scripti, että se kysyy "salasanaa" sivulle tullessa ja jos siihen antaa numeron vaikkapa 17340 ja 20000 väliltä niin sivu näytettäisiin, jos kirjoittaa jotain muuta tai ei mitään niin ohjattaisiin sivulle B. Ja sais todellakin olla näin yksinkertainen ilman mitään tietokantoja tai kryptauksia kun kyse ei ole mistään tietoturvajutusta. Kaikki koodit mitä olen löytänyt tekee jotain muuta lisäksi tai tarvii tietokantaa.
Jos PHP on käytössä niin ei kovin montaa riviä vaadi:
<?php $salasana = intval($_POST["salasana"]); if ($salasana >= 17340 && $salasana <= 20000) { /* sivu */ } else header("Location: B.html");
HTML:llä voit lähettää tuolle PHP-skriptille salasana-kentän arvon POST:lla.
En ihan onnistunut niin kuin olin ajatellut, sillä yritin saada tätä toimimaan CMS:n sisällä, niin että tietyllä templatella sisältö näytettäisiin vain kun salasana olisi oikein. CMS:n koodi ei kuitenkaan tainnut olla ihan yhteensopivaa ja koodi hajosi ja tunki osittain sivulle näkyviin. Tein siis välisivun, jonka kautta kirjautuminen kulkee ja tuon osion sivuille lisäsin metaan robots noindex ja nofollow:n, etteivät sentään näkyisi hakutuloksissa. Elikkäs tuolla jälkimmäisellä koodilla toteutin tämän. Kiitos kummallekin avusta.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.