Minun pitäisi tehdä kosmetikkaliikkeen nettisivustolle pienimuotoinen tietokanta haku, eli asiakkaat pystyisivät sivustolla käydessään hakemaan tuotetta tietokannasta.
Ymmärrän sen verran, että sivulle pitää luoda hakukenttä ja haku painike, kenttään asiakas syöttää tuotteen "nimen" ja hakee tuotteen.(?)
Tietokantaan täytyy luoda tietokanta esim. Kauppa, taulu esim.tuotteet ja tauluun id.
tuote,väri,koko ja hinta.
Tietokannan luomisessa ei ongelmia, mutta php tiedostojen koodit tuottavat ongelmia,sekin montako tiedostoa tarvitsee luoda, että tiedot tulostuvat sivustolle. voisiko joku ystävällinen auttaa minua ja kertoa miten minun kannattaisi edetä tässä asiassa?
Toteutuksen pitäisi olla Mysql tietokannalla ja php/xhtml koodilla.
Entä mikä olisi kätevin keino lisätä tuotteita tietokantaan jälkeenpäin?
Kiitos etukäteen, jos jollakulla on aikaa minua neuvoa.
Kannattaa lukea hyvä opas aiheesta ja tämä myös.
PHP:n mysql_connect-funktiolla otat yhteyden tietokantaan. mysql_select_db-funktiolla valitset käytettävän tietokannan. mysql_query-funktiolla haet tiedot, poistat, muokkaat ja lisäät.
<?php $yhteys = mysql_connect("localhost", "tunnus", "salasana"); mysql_select_db("tietokanta"); // Haetaan tiedot $kysely = mysql_query("SELECT * FROM kauppa ORDER BY hinta ASC"); // Tiedot hinnan mukaan pienin ensimmisenä for($i = 0; $i < mysql_num_rows($kysely); $i++) { $tiedot = mysql_fetch_array($kysely); echo "{$tiedot["nimi"]} {$tiedot["hinta"]}€, kaupassa {$tiedot["kpl"]} kpl\n"; } mysql_close($yhteys); ?>
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.