Firefox näyttää nettivivuilla olevan kehyksen läpinäkyvänä, mutta <iframe>lla tehty kehys pitäisi saada myös läpinäkyväksi IE:llä. (Näkyy nyt irrallisena valkoisena taustana)
Tiedän että on <!--[if IE]> juttuja CSS-tyyleihin, mutta en oikein tajua niita. Osaako/viitsiikö joku vähän opastaa, miten homma tehdään?
Tarkoittanet läpinäkyvyydellä taustaa..
Itse pyrin karttamaan noita if-ie juttuja. Laita iframelle oma luokka, jossa sama tausta ja paikoita haluamaksesi, niin näkyy samanlailla molemmilla selaimilla. Muuten ie sen kyllä valkoisena näyttää..saa toki korjata jos olen väärässä.
vph81 kirjoitti:
Itse pyrin karttamaan noita if-ie juttuja.
Itse ainakin pyrin standardin mukaiseen koodiin, ja silloin valitettavan usein joutuu käyttämään ehdollisia kommentteja, koska IE:n vanhat versiot (uusin versio taitaa noudattaa standardia suht' hyvin) näyttelevät sivuja miten sattuu.
trilog kirjoitti:
koska IE:n vanhat versiot (uusin versio taitaa noudattaa standardia suht' hyvin) näyttelevät sivuja miten sattuu.
Tottahan tuo on, ie pitäisikin kieltää lailla, mutta aika hyvin on toiminut kun olen testannut ie6, uusimmalla firefoxilla sekä operalla että näkyy suunnilleen samallaviisiin.. Helpottaa vaan muuttelemista jälkeen päin jos ei ole kuin yksi style-tiedosto.
Itse olen käyttänyt tätä Putkassa ja PHP-haasteessakin näkyvää mallia:
<style type="text/css" media="all">@import "yleinen.css";</style> <!--[if lt IE 7]> <style type="text/css" media="all">@import "ie_6.css";</style> <![endif]-->
Uusin IE toimii järkevästi oikeallakin koodilla, ja jo IE 7:ssa monta bugia on korjattu. Yllä esitetty ehto antaakin oman tyylitiedoston vain tätä vanhemmille IE-versioille.
Ehdollisista kommenteista löytyy ainakin pari koodivinkkiä, käy etsimässä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.