Elikkäs, tarvitsisin viestilomakeen johon tulisi alasvetovalikko jonka mukaan määritellään mihin paikkaan/kategoriaan viesti menee(esim talukossa on kolme saraketta a b c, a:han tulee autot, b:hen vuosiluvut, c:hen ikä(pystyn itse värkkäämään sarakkeet)). Viestin tulisi voida olla päättymätön ja viestiä tulisi yksitelle voida muokata haluamallaan tavalla(ainakin poistamaan mikä tahansa viesti taulukosta). Pahoittelen mutta tässä tapauksessa ei voida ottaa käyttöön tietokantoja.
Olisi kiva jos tähän löytyisi ratkaisu
Uskon että siihen löytyy ratkaisu. Itse asiassa koko homma vaikuttaa ihan triviaalilta. Se siis tarkoittaa, että kuvaamassasi tarpeessa itsessään ei ole mitään varsinaista ongelmaa, senkun toteuttaa.
Onko mahdollisesti jokin yksityiskohta, jonka toteuttamisessa on ongelmaa?
Minusta "päättymätön viesti" vaikuttaa kaikkea muuta kuin triviaalilta. Olikohan tarkoitus vain sanoa, että viestin pituutta ei olisi ennalta rajoitettu?
joo, Metabolix. Mut tosiaan oon yrittäny kikkailla ton kans mut mitään järkevää en oo saanu aikaan. Itse oon aika aloittelija vielä näissä hommissa, vuoden päivät harjoittanu nettikoodailuu, kahdet kotisivut väsännyt, mielestäni toi ei iha iisi tehdä, mutta jos sais edes vinkkiä siihen, miten lajitella noihin kategorioihin sen pudotusvalikon avulla.
Kullekin kategorialle vaikka eri tiedosto ja laittaa siihen, jonka käyttäjä valitsi?
juuri näin Grez
"Joo", "juuri näin", joten mikä nyt on ongelmasi? Hyvä kysymys ei ole "miten teen koko järjestelmän", koska ei kukaan halua tehdä (ilmaiseksi) koko järjestelmää puolestasi. Rupea itse tekemään, ja kun sitten tulee jokin yksittäinen, selkeä ongelma, kysy siihen apua. Jos et yhtään tiedä, mistä aloittaa, varmaankin PHP-oppaat ovat sopivin paikka.
Itseasiassa yksittäinen ongelma tuossa on se, että miten saan ne viestit menemään oikeisiin kategorioihin. Tältä näyttää koodi
lomake.php
<form action="updat.php" method="post"> <select name="valinta"> <option value="Helsinki">Helsinki <option value="Turku">Turku <option value="Turku">Tampere </select> <br> <tt>Viestisi:</tt><br> <textarea rows="15" cols="50" name="viesti"></textarea><br> <input type="submit" value="Lähetä"> <input type="reset" value="Tyhjennä"> </form>
updat.php
<?php function RemoveAcentos($str, $enc = "iso-8859-1"){ $acentos = array( 'Ä' => '/Ã/', 'ä' => '/ã/', 'Å' => '/Å/', 'å' => '/å/', 'Ö' => '/Ö/', 'ö' => '/ö/' ); return preg_replace($acentos, array_keys($acentos), htmlentities($str,ENT_NOQUOTES, $enc)); }; $aika = date('l jS \of F Y h:i:s A'); $filename = "viestit.txt"; $filu = fopen($filename, "r"); $viestit = fgets($filu, filesize($filename)); fclose($filu);//suljetaan filu operaatio $tiedot = '<b>Valinta </b>' . $_POST['valinta'] . '<br><b>Aika:</b><i> ' . $aika . '</i><br>' .'<b>Viesti: </b>' . '<br><br>' . htmlentities($_POST['viesti']). '<hr>'; if($_POST['valinta'] != null && $_POST['viesti'] != null) { $filu=fopen("viestit.txt","w"); fputs($filu, $tiedot); fputs($filu, $viestit); fclose($filu); echo "Jos kestää kauan, pääset vieraskirjaan painamalla "; echo "<a href=\"vieraskirja.php\"> tästä!</a>"; } else { echo "sinun kuuluu täyttää kaikki kentät, kirjoita uudelleen "; } ?>
vieraskirja.php
<?php function RemoveAcentos($str, $enc = "utf-8"){ $acentos = array( 'Ä' => '/Ã/', 'ä' => '/ã/', 'Å' => '/Å/', 'å' => '/å/', 'Ö' => '/Ö/', 'ö' => '/ö/' ); return preg_replace($acentos, array_keys($acentos), htmlentities($str,ENT_NOQUOTES, $enc)); }; $file = 'viestit.txt'; $open = file($file); $count = count($open); for ($p=0; $p<$count; $p++) { $entry = explode(chr(1000), $open[$p]); echo ("$entry[0]"); echo "<br>\n"; } ?>
Haluaisin saada ne silleen et ku mull on noille kaupungeille sarakkeet nii et jos laitan vaihtoehdon turku ja kirjotan jotain niin teksti menee "Turku"-otsikon alle jne.
Ongelma tosiaan on et jos ois joku iisi keino tohon, kikkailemalla varmaan saisi mut jos joku HC tietäs.
Mod. lisäsi kooditagit
1) Kooditagit.
2)
Rope kirjoitti:
<option value="Turku">Turku <option value="Turku">Tampere
Jos laitat Tampereella ja Turulle eri arvon, niin pystyt koodissa helposti katsomaan kummasta on kyse.
Rope kirjoitti:
function RemoveAcentos($str, $enc = "iso-8859-1"){ /...
Atilde => Ã .. Ä olisi Auml. Enkä muutenkaan hirveästi näe ideaa tehdä omaa funktiota hommaan johon löytyy valmis funktio PHP:stä.
Rope kirjoitti:
$filu=fopen("viestit.txt","w");
Tätä muutat niin, että "viestit.txt" tilalle tulee eri tiedosto sen mukaan mikä ryhmä on valittu.
Rope kirjoitti:
$file = 'viestit.txt'; $open = file($file); $count = count($open);
Täällä luet ja tulostat kaikki ne tiedostot, joita käytät.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.