VLC:ssä on kuulemma kätevä streaming-mahdollisuus. Olen koittanut striimata ääntä ja/tai kuvaa. Kuitenkaan en saa yhteyttä toiseen koneeseen. Kysymykset:
1. Mitä protokollaa kannattaa käyttää striimatessa musiikkia ja videota? Tarkoituksena pitää palvelimella kaikki, ja katsoa koneilta.
2. Miksen saa yhteyttä, pitääkö avata jokin portti palvelimelta?
2. Pitää. 8000 ja 8001
Mm... Asensin myös Icecast serverin. Nyt jopa VLC näyttää, että streaming. Miten sitä vain kuunnellaan? icecast.xsl (conf. tiedosto) on määritelmä host, jonka arvo on localhost. Onko tämä oikein?
En saa toiselta koneelta VLC:llä yhteyttä osoitteeseen http://192.168.0.101:8000. Vai, mitä protokollaa Icecast käyttää?
Nyt ei onnista, helppiä?
Kokeilitko, toimiiko 127.0.0.1:8000?
Itselläni ei ole kokemusta striimauksesta VLC:n kanssa.
Icecastin sivu tulee, mutta miten kuunnellaan? Kyllä se muiltakin koneilta tulee.
Streamilla täytyy olla jokin mount-polku (esim. /stream.ogg), joka tulee osaksi urlia. Pelkkä palvelimen osoite ja portti ei riitä.
Tämä ei lähtenyt silti toimimaan.
Katsoitko Icecastin asetuksista tuon kyseisen mount-polun? Entä oletko VLC:n viesti-ikkunasta varmistanut, että se onnistuu lähettämään dataa Icecastille?
Itse olen yksinkertaisesti laittanut musiikin HTTP-palvelimelle, jolloin pystyn valikoimaan kappaleet omalla koneellani eikä palvelimen tarvitse vaivata päätään niiden koodauksella. Jos on tarkoitus vain pystyä itse kuuntelemaan, tämä on helpoin ratkaisu.
No, enhän ole tietenkään muistanut mitään laittaa Icecastin asetuksiin. Mitä sinne laitetaan ja mihin? :o
Auttaisikohan Ubuntun Icecast2-ohje tai jokin kyseisellä sivulla mainittu muu ohje?
Palvelin on Windowsilla, configurointi tiedostossa ei ole mitään polkuun viittaavaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.