Eli olen aloittamassa Hedelmäpeliä C# ohjelmonitikielellä.
Olisi tässä heti alkuun muutama kysymys koskien toteutusta:
1.Miten saisin arvottua aina jonkun seitsemästä symbolista 3 eri kohtaan näytöllä?(tietysti jokaiseen kohtaan arvottaisiin oma symboli)
2.Miten ohjelma voisi tunnistaa, muodostavatko arvotut symbolit voittavan yhdistelmän?
Kuten voi huomata, olen vielä kohtuu aloittelija näissä jutuissa, joten apu olisi tarpeen.
Ajattelin toteuttaa pelin, laittamalla Hedelmäpelin kuvan pelin taustakuvaksi ja arpomalla symbolit rullien kohdille.
Rahatilanteen ja voitot ajattelin sijoittaa pelin ylälaitaan.
Kone käynnistyisi Enteriä painamalla ja ajattelin tehdä pelin niin, ettei symbolit vain ilmesty tyhjästä vaan kun koneen käynnistää niin symbolit vaihtuisivat paikoillaan (ikäänkuin rullat pyörisivät).
Kaikki apu pelin toteutuksessa on tervetullutta.
Mod. sijoitti oikealle alueelle. C# ei ole C eikä C++.
Luo ohjelman alussa uusi Random-olio, arvo sen NextDouble-metodilla desimaaliluku (0 <= x < 1), kerro luku seitsemällä ja muunna kokonaisluvuksi. Tuloksena on kokonaisluku nollasta kuuteen. Kuvat kannattaa sijoittaa taulukkoon, jolloin voit helposti valita kuvan taulukosta arvotun indeksin perusteella. Tarkistuksessakin paras vaihtoehto on sijoittaa taulukkoon voittoja tuottavat yhdistelmät voittosummineen ja käydä silmukalla taulukko läpi.
Jos jokin näistä kohdista vaikutti oudolta, hanki jostain käsiisi C#-perusopas ja opettele siitä perusteet muuttujista, silmukoista ym. Ongelma sinänsä ei ole mutkikas, vaan perustiedoilla pärjää.
Kiitos avusta. Hankin tänään kirjastosta oppaan ja asiat helpottuivat. Lähetän viestiä, jos tulee uusia ongelmia.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.