Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: JDK:n kanssa ongelmia

Jukkss [15.03.2010 21:46:40]

#

Terve ohjelmointiputkan käyttäjät. Alan olla pikkuhiljaa täynnä tätä java sotkua... Ei ala toimimaan vaikka millä yrittää! Latasin java.sun.comista JDK 6 ja JRE 6 ja asensin ne oletuskansioon. (En paljoa katsellut mikä se oli, mutta C:\ asemalle oli tullut java (vai JDK) niminen kansio). Kansioista en löytänyt mitään millä olisin saanut jonkinlaisen kääntäjän auki (esim. C++ dev c++ kaltainen ohjelma). No sitten tapahtui pahin virhe. Väsynyt ja ärsyyntynyt kun olin niin painoin java kansiosta ja "poista". No sinne meni ja vielä roskakoristakin poistin. No, menin takaisin sivuille ja yritin ladata uudelleen kaiken niin nyt ilmoittaa että "tiedosto on jo asennettu koneella, haluatko korvata sen?" Vaikka painan "kyllä" asennusohjelma jatkaa vain virheilmoituksen näyttämistä kunnes suljen ohjelman. Ohjauspaneenilta yritin poistaa kaikki Java alkuiset ohjelmat mutta Java (TM) SE Development kit 6 update 18 ja Java (TM) 6 update 18 ohjelmat heittävät vain virheilmoituksen "Vakava virhe asennuksen aikana." Alkaa olla pikkuhiljaa neuvot lopussa. Auttakaa tyhmää.. Vai olisiko kenties olemassa helpompikin kääntäjä ympäristö kuin JDK. C++ oli niin helppoa asensit vaan ja pam senkun alat kirjottamaan koodia.

Jokotai [15.03.2010 22:08:19]

#

Minulla sama ongelma GCC kanssa.

Jukkss [15.03.2010 22:21:59]

#

En ole varma puhummeko samasta ohjelmointikielestä. Minä siis tarkoitan Javaa .

Metabolix [15.03.2010 23:06:32]

#

Pitäisi kaivaa Windowsin rekisteristä kaikki noihin liittyvät asiat pois. Voi olla, että jo yksinkertainen puhdistus vaikkapa EasyCleanerilla korjaa ongelman ja pääset taas asentamaan kaiken uudestaan. Toivottavasti otit opiksesi: jos suututtaa, älä koske mihinkään vaan sammuta kone.

JDK:n lisäksi voisit asentaa NetBeans-kehitysympäristön. (JDK siis sisältää työkalut ja NetBeans hyvän editorin ja helpon käyttöliittymän työkaluille.)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta