Eli otin tuon "koodivinkit" paikasta olevan musaluokka.h tiedoston (kylläkin vaistomaisesti kirjoitin .hpp) mutta ei sillä varmaan väliä ole. Ongelma on se että saan errorin jota en saa pois vaikka kuinka kääntäisin koodia. SDL_mixer.h on includetettu sekä SDL_mixer.dll on pelin kansiossa, mutta silti errori on tälläinen:
C:/Documents and Settings/Mika.KOTI-8FEC3C6EF1/Työpöytä/tyopoydan_kansiot/CPelit/
C:/Documents and Settings/Mika.KOTI-8FEC3C6EF1/Työpöytä/tyopoydan_kansiot/CPelit/
siinä nyt muutama errori. Eli erroreita on 13 ja kaikki liittyy jollain tavalla Mix:in funktioihin. Missä ihmeessä vika kun kaikki on linkitetty?
Tarkista nyt vielä kerran, että asiaan kuuluvat kirjastot on annettu linkkerille. Tuo virhe nimittäin tarkoittaa edelleen, että tuollaiselle funktion esittelylle ei löydy määrittelyä. SDL_mixer.dll pitäisi olla PATH ympäristömuuttujasta löytyvässä polussa. Ihan hyvä paikka olisi vaikka C:\Windows\system32\ kansiosta, koska se on ainakin tuossa muuttujassa.
Koitin tuota että laitoin tuon SDL_mixer.dll system32 kansioon, mutta heittää samat errorit. Tuli vain mieleen että onko jotai eroa VC6 SDL_mixerillä kuin Code::Block SDL_mixerillä. Jos on niin mistä sen Code::Blocin oman saa ja onko jossain tarkkoja ohjeita SDL_Mixerin asennukseen kuten SDL asennukseen on?
RATKAISTU!
Ei kait siinä sen kummempaa asentamista ole. Purat paketin siirrät dll-tiedostot PATH muuttujasta löytyvään kansioon. Linkkaat tarvittavat kirjastot linkkerille. code::block IDE tarjoaa tuohon ihan oman työkalun, eli siis sama paikka, josta aikoinaan lisäsit libsdl_main.a ja muut vastaavat kirjastot. Tämä laitetaan ihan samalla tekniikalla kuntoon.
sdl_gfx osa piti kyllä muistaakseni kääntää itse käyttövalmiiksi, mutta mulla tuli ainakin kaikki tarpeellinen mukana paketissa. Käännöksen jälkeen ulos putkahti muistaakseni itse dll-tiedosto ja kaiketi .a tiedosto olisko tullut .so samalla. Tämän jälkeen dll taas siirretään oikeaan paikkan ja kirjastotiedosto linkkerille.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.