Hei,
Kaipailen vinkkejä C/C++:lla USB-väylän kommunikointiin.
Lähtökohtana on Bluetooth-sensori, joka liitetään Linux-koneeseen USB-mokkulalla (standardi USB BT mokkula ja sen ajuri). Sensori on tilassa 0 tai 1 lähtökohtaisesti ja myöhemmin sisältää myös mittausdataa.
Minun pitäisi siis päästä lukemaan joko USB-väylää tai korkeammalla tasolla suoraan tuota BT-sensorin dataa.
Kullanarvoiset vinkit olisivat tervetulleita!
Korkeammalla tasolla tietenkin pitää toimia.
Todennäköisesti laitteesi toimii Serialina l. virtuaalisena com-porttina, joten kannattaa parituksen jälkeen laittaa sinihampaaseen laittaa ko. ajuri.
Sen jälkeen mittausdatan lukeminen käy vaikka cat:lla.
Tota rankasti soveltamalla saatat onnistua.
http://wiki.ubuntu-fi.org/Matkapuhelin_modeemina
Itse en onnistunut ko. parituksessa, joten onnea. Kuvia kännykästä osasin siirtää, lisäksi sain wii-kauko-ohjaimen toimimaan sinihampaallani.
Edit - itse laitteita käsittääkseni voi ohjata tiedoston käsittelyllä riittävillä oikeuksilla. /dev-kansiossa on kaikki laitteet, joten sieltä löytänet omasikin bluetooth-kalikkasi. (Ottamalla ennen ja jälkeen sinihampaan asettamisen ja vertaamalla niitä). Jos laite tarttee ajurin, niin sitten se menee kernelin puukottamiseksi (Tosin paljon järkevämpää on ostaa toinen sinihammas). Taitaakin uudemmissa Ubuntuissa onnistua melko kivuttomasti bluemanilla.
Edit 2 - Mikäli on arm-pohjainen tai joku muu speciaalidistro, niin kannattaa ainakin aluksi kokeilla Ubuntulla (tai muulla mainstream distrolla (Debian?)) ihan Intel-pohjaisesti ja sitten siirtää tietotaito kortti-linuxiin.
Edit 3 - Ensiksi kannattaa tietenkin laittaa Serial-toimimaan jollakin hyvin serial-standardia tukevalla bluetooth-laitteella kuten kännykällä.
Edit 4 - Mikäli laitteesi ei lähetä standardia serial-dataa, kannattaa tutustua python-cwiid ja wmgui:n lähdekoodeihin, mikäli niistä olisi apua.
Ubuntussa:
apt-get source python-cwiid
Edit 5 - Ymmärsin siis ongelmasi sellaiseksi: Että sinulla on bluetooth-laite, jota haluat lukea Linuxilla.
jos laitteestasi ei ole ajurin funktioita etc. julkistettu, on aika hankala projekti sinulla.
jos tuota usb mokkulan dataa alat raakana lukemaan, sieltä tulee niin paljon sontaa että kaljuunnut muutamassa kuukaudessa kun yrität yksittäistä boolean tietoa sieltä välistä parsia.
helpoimmalla pääset jos pystyt tekemään dev ajurit itse kyseiseen bt laitteeseesi, tai hommaat sensorin josta on dev ajurit julkistettu jotta pääset ajurin funktioita itse käyttämään.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.