Mitä ohjelmia te käytätte kotisivu graffojen tekemiseen?
Melkein aina PSP ja GIMP, muita tulee käytettyä tarvittaessa, jos noilla kahdella ei onnistu jokin.
PSP:tä käytän koska se on ainoa jonka hanskaan edes jotenkuten. Muita käytän satunnaisesti ja harvoin.
GIMP:ä kehutaan kovasti. Mistä sen saa? Löysin Mikro Bitin nettijatkoista sivun linkin, mutta en oikein ymmärtänyt mitä kaikkee pitää hakee.
Tuolta pitäisi löytyä: ftp://ftp.funet.fi/pub/sci/graphics/packages/
Joudut kyllä imuroimaan joka kansion erikseen kun ei ollut valmista zip-pakettia.
PSP:llä teen aina.. oon käyttänyt sitä niin kauan että ei jaksa harjoitella esim PS:n käyttöä vaikka tuokin minulta löytyy.
Harvoin tarvitsen kunnon grafiikkaa kotisivuihin. Avaan PSP:n ja teen hienon layoutin. Sen jälkeen teen layout kuvasta taustakuvat sivuille ja käännän kuvan HTML:ksi.
En kyllä osaakkaan tehdä hienoa grafiikkaa. :P
Onko toi GIMP ilmanen?
Gimp on ilmainen.
Käytin psp:n kokeiluversiota mutta siitäkin loppu aika ja kun oikeeseen ei ole varaa niin pakko kai tyytyä painttiin :>
Ei oo löytyny netistäkään mitään wrz-saittiakaan mistä imuroida.
Samuel imuta DC++ ja sieltä etit sen.. Tai sit irkissä pistät mulle IRCnetissä privaan messua et haluut mun FTP:lle tunnukset niin saat PSP 7.11 kokoversion :P
PSP7:aa käyttelen. PSP8 on omituinen käyttää, ei jaksa sählää sen kaa ku oon sen aikasempii versioita käytelly
Jaa PSP:stä tullu uus versio.. vois vaikka imasta sen jossain välissä.
lainaus:
Tai sit irkissä pistät mulle IRCnetissä privaan messua et haluut mun FTP:lle tunnukset niin saat PSP 7.11 kokoversion :P
Kiitti. Etkö voisi laittaa maililla kun en käytä tuota irckiä?
OK. Laitan mailissa tunnuksen :)
KIITOS :) oot mun seivaava enkeli :D
Kattoo tänään illemmalla jos ehtis imuttaan, nyt oon kirjastossa.
Tarvitsen aika paljon ohjelmien ja pelien kuvankaappauksia, joiden yhdistelemiseen ja yksinkertaiseen muokkaukseen Windowsin oma Paint(brush) on yllättävän näppärä työkalu. Monimutkaisemmat piirrokset onnistuvat Micrografx Designerillä. Ifranview taas on hyvä väline kuvien koon muokkaukseen ja sopivaan formaattiin tallentamiseen.
Ja sopikaas waretukset muualla...
lainaus:
Ja sopikaas waretukset muualla...
Sori... :)
Adobe Photoshop.
GIMP pesee kyllä tuonki hinta-laatusuhteessa.
ite käyttelen ainaskin photoshoppeja koska niihin olen tottunut...
Heh! Enpä tullu kattoneeks Gimppiä tietenkään Mbnetin apajasta sieltä hänsä löyty...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.