Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Oma domain kotipalvelimelle dy.fi kautta

Degwa [18.01.2010 00:35:55]

#

Olen hankkinut oman domainin neobitin kautta ja osoittanut nimipalvelimet dy.fi:lle, eli ns1.dy.fi ja ns2.dy.fi. Olen myös dy.fi kautta hankkinut itselleni lyhyemmän nimi.dy.fi osoitteen, johon palvelimeni päivittää ip:n 6 tunnin välein. Tämän jälkeen olen lisännyt "Omien domainien hallinta"-sivun kautta domainin ja tehnyt delegaationtesti (jonka mukaan domain on kunnossa)

Apache2:sta olen säätänyt sen verran, että olen lisännyt httpd.conf tiedostoon rivit:
<VirtualHost *:80>
ServerName osoite.dy.fi
DocumentRoot /var/www/
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
ServerName domain.com
ServerAlias *.domain.com
DocumentRoot /var/www/
</VirtualHost>

Kaikesta tästä huolimatta domain ei osoita yhtään mihinkään, vaan antaa virheilmoituksen "Palvelinta ei löytynyt". Osaako joku neuvoa, missä ihmeessä teen väärin tai jättänyt tekemättä? Vai olenko ymmärtänyt tämän domainin hankkimisen täysin väärin, koska sekin saattaa olla kaltaiselleni aloittelijalle aika todennäköistä :)

Daih [18.01.2010 10:13:42]

#

Nuo dy.fi osoitteet tietääkseni vain ohjaavat liikenteen omaan osoitteesi, eli sinun ei varmaan pidä tehdä muuta kuin tehdä skripti, joka muistaa päivittää ip osoitteesi dy.fi:lle tarpeeksi usein (mutta ei liian usein kuten käyttöehdoissa muistaakseni sanottiin). Itselläni ainakin tällä tapaa toimii nämä dy.fi osoitteet.

Metabolix [18.01.2010 11:37:52]

#

Toimiiko siis dy.fi-osoite? Jos ei toimi, täytyy aloittaa teknisen tuen peruskysymyksistä: Onko palomuuri käytössä? Onko siitä avattu oikeat portit? Onko NAT käytössä? Onko oikeat portit ohjattu palvelimelle?

Degwa [18.01.2010 21:08:35]

#

Daih: Tämä ohjaushan siis riittäisikin :) ja olen tehnyt jo skriptin joka ihan onnistuneestikkin päivittää palvelimeni ip:n 6 tunnin välein dy.fi:lle

Metabolix: Kyllä, normaali nimi.dy.fi osoite toimii täysin moitteettomasti ja vie oikeaan paikkaan. Mutta tuo dy.fi:n nimipalvelimelle määrätty domain ei toimi

Metabolix [18.01.2010 21:19:37]

#

Entä mitä nslookup sanoo domainista?

Degwa [18.01.2010 21:41:56]

#

Tälläisen pätkän sain:

Server: 192.168.11.1
Address: 192.168.11.1#53

Non-authoritative answer:
*** Can't find domain.com: No answer

Tämä siis palvelinkoneen shellissä.
Kokeilin samalla tuota osoite.dy.fi osoitetta nslookup:lla, niin osoitti täysin oikeaan paikkaan.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta