<html> <head><title></title> <style type="text/css"> ul { list-style-type:none; padding:0; } ul li { display:inline; padding-left:1em; } </style></head> <body> <ul><li>fdghjdfgsdgfdgf</li><li>fdghjdfgsdgfdgf</li><!-- jne. --><li>fdghjdfgsdgfdgf</li></ul> </body> </html>
Miten saisin tuon vaihtamaan riviä, kun tila loppuu?
(Mod. tiivisti koodia.)
Jätä välit (suosittelen jopa rivinvaihtoja) peräkkäisten li-elementtien väliin. Muutenhan tuo tulkitaan yhdeksi sanaksi.
Kiitos.
Voit myös kelluttaa li-elementit, määrittää ul:lle leveyden (vaikka width: 100%;
), joka lopulta aiheuttaa IE7:ssä ja IE6:ssa saman kuin
ul:after { clear: both; content: ''; display: block; }
saa aikaiseksi IE8:ssa ja muissa selaimeissa. Tämän jälkeen tilan loppuessa linkit rivittyvät vaikka kuinka moneen riviin ja ul-elementti kasvaa niiden mukana.
Hei, olen huomannut että olet kysellyt suhteellisen tiuhaan tahtiin erinlaisia css -neovoja. Löysin itse tälläisen sivun: http://www.w3schools.com/
ja tuolta olen itse ainakin löytänyt aina ongelmiini nopeasti ja helposti vastauksen. Toivottavasti sivu auttaa sinuakin :)
Tiedän tuon; nämä kysymyksethän ovat lähinnä olleet typerää osaamattomuutta, ja ratkaisun kuullessani saan yleensä "öääärghhh, no niin tietysti" -kohtauksen.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.