Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: CSS ja useampi välilyönti peräkkäin

Sivun loppuun

Anne [13.01.2010 14:27:40]

#

Olisi tarve saada teksti näyttämään siltä, mitä se oikeasti on, esim. useampi välilyönti peräkkäin (meidän tarve on aina rivin alussa, mutta ei joka rivillä). Olen kokeillut erilaisia tyylijuttuja onnistumatta. Ja olen saanut ehdotuksia korvata välilyönnit "valkoisella kuvalla" jne, mutta toiveena olisi edelleen löytää CSS, jolla tämän voisi hoitaa. Itse teksti on valmiiksi rivitetty ja nyt yksi rivi on aina yksi <tr><td>teksti</td><tr> ja siten osa taulukko, joka edelleen on osa isompaa taulukkoa.

Tällä hetkellä ainut edes jotenkin toimiva vaihtoehto on tehdä kaksi palstaa ja pätkiä tekstiä niihin, mutta tämä ei ole toivelistalla ykkösenä.

Helpompi kysymys on sitten, minkä merkitsen fontiksi, kun haluan tasalevyistä tekstiä (kaikki merkit ottavat yhtä leveän tilan)?

trilog [13.01.2010 14:40:24]

#

http://www.w3schools.com/CSS/pr_text_white-space.asp

white-space: pre;

Merri [13.01.2010 14:53:50]

#

Tasalevyisiä fontteja:
- Lucida Console
- Bitstream Vera Sans Mono (= linuxiin)
- Monaco (= mäkkiin)
- Andale Mono
- Courier New (= se millä yleensä Windowsissa näkyy tasalevyiset)
- Monospace (= selaimen/käyttiksen oletus)

Tästä voi olla hieman hyötyä.

Anne [13.01.2010 15:03:18]

#

Väittäisin kokeilleeni tätä useamman kerran, mutta se ei toimi? Olen aika newbie, joten kysynpä sitten, onko synkasissani jotain ufoa?

<tr><td style='font: Courier New; font-size: 10; padding-left: 3px; white-space: pre;'>#(tText)#</td></tr>

Macro [13.01.2010 15:04:02]

#

font -> font-family

Merri [13.01.2010 15:08:16]

#

Tässä käyttäen hyväksi järjestystä harvinainen ensin, suosien ensin Windowsin fontteja ja tukeutuen seuraavaksi Linuxin ja Macin fontteihin ja lopulta oletusfonttiin jos mitään ei löydy. Nämä fontit mitä olen luetellut tähän ovat päätteettömiä. Fontin voi jättää määrittämättä jos tämä kelpaa miltä nämä tasalevyiset putkassakin näyttävät.

<pre style="font-family:'Andale Mono', 'Lucida Console', 'Bitstream Vera Sans Mono', 'Monaco', monospace;">#(Text)#</pre>

Anne [13.01.2010 15:55:45]

#

Kiitos ja kumarrus - molemmat asiat tuli ratkaistua :)

Grez [13.01.2010 21:13:51]

#

Merri kirjoitti:

Tässä käyttäen hyväksi järjestystä harvinainen ensin, suosien ensin Windowsin fontteja ja tukeutuen seuraavaksi Linuxin ja Macin fontteihin ja lopulta oletusfonttiin jos mitään ei löydy.

Jos harvinaisuusjärjestyksestä puhutaan, niin lähes kaikilla sivuilla Mac ja Linux tulee ennen Windowsia.

Lisäksi en näe mitään järkeä harvinaisuusjärjestyksessä, vaan ensin se fontti, joka näyttää eniten halutulta, toiseksi se joka näyttää seuraavaksi parhaalta jne. Ja tietysti pyrkii siihen että listalta löytyisi kaikilla potentiaalisilla käyttäjillä aina jokin fontti ja viimeiseksi vielä varmuuden vuoksi geneerinen.

Toki jos geneerinen on se mitä ensisijaisesti halutaan, niin eipä sinne muuta tarvitse laittaakaan.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta